skip to Main Content
کیوسک

افزایش آمار مرگ با قرص برنج در مازندران

براساس آمار پزشکی قانونی مازندران در ٢ ماهه نخست امسال ١۴ نفر بر اثر مسمومیت قرص برنج در این استان جان خود را از دست دادند.

علی عباسی مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران در رابطه با مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت با قرص برنج در این استان گفت: «در ٢ ماهه سال جاری تعداد ١۴ نفر در مازندران به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته کاهش ٣٠‌درصدی داشت. از این ١۴ نفر فوتی ناشی از قرص برنج ٨ نفر متاهل و مابقی مجرد بودند. بیشترین آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در شهرستان‌های ساری و بابل هر کدام با ۴نفر ثبت شده است‌. این اداره کل، فروردین و اردیبهشت‌ماه هر کدام با ٧ فوتی را در محاسبات آماری خود ثبت کرد. سنین ۵١ تا ۶٠سال با تعداد ۴ فوتی و ٢١ تا ٣٠‌سال با ٣ فوتی بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.»

آمارهای سالانه از این استان نشان می‌دهد طی ١٢ ماه‌ سال گذشته ٩٣ نفر در مازندران به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند، رقمی که نسبت به مدت مشابه ‌سال ٩٢ رشد ٣٧‌درصدی داشت, ۵۶ مرد و ٣٧ زن در این لیست آماری، سهم خودکشی با قرص برنج را به خود اختصاص داده بودند اما تلخ‌ترین بخش از این ماجرا پایین بودن سن قربانیان این قرص بود. سنین ٢١ تا ٣١‌سال با ۵۵‌ درصد بیشترین آمار را در این نوع مرگ مسموم نشان می‌دادند.

همچنین بخوانید:  فقر و بیکاری عوامل اصلی خودکشی در ایران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗