skip to Main Content
انتشار گزارش‌هایی از حمله شیمیایی ترکیه به عفرین
سیاست کیوسک

انتشار گزارش‌هایی از حمله شیمیایی ترکیه به عفرین

بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده، ترکیه در حمله به  شهر عفرین در شمال سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده که باعث بستری شدن ۶ نفر در بیمارستان شده است.

ژیوان محمد، رئیس بیمارستان عفرین، به روزنامه دولتی سنا در سوریه گفته او ۶ بیمار را که دچار مشکلات تنفسی، سرفه و سوختگی سراسری در بدن شده بودند را تحت درمان قرار داده است. او تاکید کرده این نشانه‌ها دلالت بر حمله شیمایی دارند.

با این‌حال مقامات ترکیه وقوع این حمله را تکذیب کرده‌اند. روزنامه دیلی صباح، رسانه مستقل ترکیه گزارش داده که هیچ حمله شیمیایی‌ای از سوی ترکیه رخ نداده است و در عوض این ارتش آزاد سوریه، نیروی تحت حمایت ترکیه بوده که در معرض چنین حملاتی قرار گرفته‌ است.

در تاریخ ۲۰ ژانویه تنش بین شبه نظامیان کرد سوریه و ارتش ترکیه در سوریه به عملیاتی موسوم به شاخه زیتون ختم شد. جایی که ترک‌ها و هم‌پیمانانشان، ارتش آزاد سوریه، به شهر کردنشین عفرین حمله کردند. این درگیری هم‌چنان ادامه دارد و تا به امروز ارتش ترکیه حدود ۱۰ درصد از منطقه کردنشین را تصاحب کرده‌ است. با این وجود کردها هنوز هیچ پایگاه مهمی را از دست نداده‌اند و بر مقاومت در برابر این حمله اصرار دارند.

هدف ارتش ترکیه از این حمله عقب‌راندن یگان‌های مدافع خلق کردستان (YPG) به ساحل شرقی رود فرات است. این حمله با مخالفت بسیاری از مردم، هنرمندان و روشنفکران ترک و همچنین بسیاری از فعالان سیاسی و دانشگاهی خارجی مواجه شده است. در این منطقه از خاک سوریه، کردها یکی از مدرن‌ترین و دموکرات‌ترین حکومت‌های منطقه را برقرار کرده‌اند.

همچنین بخوانید:  گرسنگی در ۸کشور جهان بحرانی شده است

از زمان شروع جنگ سوریه بارها به مناطق مختلف این کشور حمله شیمیایی شده است. هربار گروه‌های درگیر در این جنگ مسئولیت حمله شیمیایی را به عهده طرف مقابل دانسته‌اند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗