skip to Main Content
فروش هزاران گوشی در ایران، تحریم چند ورزشکار در کره
سیاست کیوسک

فروش هزاران گوشی در ایران، تحریم چند ورزشکار در کره

تصمیم شرکت سامسونگ، اسپانسر رسمی بازی‌های المپیک زمستانی برای محرومیت ورزشکاران ایرانی از دریافت گوشی‌های هدیه این شرکت، با موجی از انتقاد روبرو شده است.

سامسونگ اعلام کرده بود چهار هزار دستگاه تلفن جدید گالاکسی نوت ۸ رایگان بین ورزشکاران شرکت کننده المپیک زمستانی توزیع می‌کند اما این هدیه به علت تحریم‌های امریکا شامل حال ورزشکاران ایران و کره شمالی نمی‌شود.

ایران در اعتراض به این اقدام کمیته سازماندهی رقابت‌های المپیک زمستانی کره جنوبی، سفیر این کشور در تهران را به وزارت امور خارجه فراخواند و اعتراض خود به این اقدام را به اطلاع سفیر کره‌جنوبی رساند.

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران هم اعلام کرده در صورتیکه سامسونگ تا پایان امروز این کار خود را جبران  نکند گوشی تلفن همراهش را تغییر خواهد داد.

رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به این اقدام به سرپرست کاروان اعزامی ایران دستور داد برای ملی‌پوشان ایرانی گوشی‌های تلفن همراه بخرد و از آن‌ها دلجویی کند.

بر اساس برخی ادعاها قیمت بالای هرکدام از این گوشی‌ (۹۲۰دلار در کره جنوبی) به صورت بالقوه می‌تواند تحریم‌ تبادل کالاهای لوکس با دو کشور ایران و کره‌ شمالی را نقض کند. ضمن اینکه در ادعای عجیب‌تری گفته شده احتمال «استفاده دوگانه» از این گوشی‌ها برای مقاصد نظامی وجود دارد

این اقدام سامسونگ خلاف روح بازی‌های المپیک است که هدف از آن رقابتِ بدون توجه به رنگ و نژاد و دین و سیاست است. علاوه بر این سامسونگ در حالی به چند ورزشکار ایرانی گوشی هدیه نداده که یکی از بزرگترین برندهای حاضر در بازار گوشی ایران است و سالانه هزاران دستگاه از گوشی‌های سامسونگ به صورت رسمی در ایران فروخته می‌شوند.

همچنین بخوانید:  مازادسازی؛ استراتژی دست‌درازی به زیست دانش‌آموزی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗