skip to Main Content
اعتراض یک نماینده مجلس به اخراج پیرمرد افغانستانی از بیمارستان
جامعه کیوسک

اعتراض یک نماینده مجلس به اخراج پیرمرد افغانستانی از بیمارستان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به خبر اخراج یک پیرمرد افغانستانی از بیمارستانی در ایران به دلیل ناتوانی مالی گفته تکلیف و وظیفه انسانی دستگاه‌های ارائه کننده خدمات پزشکی رفع مشکلات درمانی اتباع خارجی است.

به گفته همایون هاشمی وزارت بهداشت نباید تفاوتی میان اتباع خارجی و ایرانی در خدمات‌رسانی قائل شود و موظف به ارائه خدمات به آنهاست.

او همچنین گرانی دارو را سد راه بیمارستان‌ها دانسته و از خیران سلامت، وزارت امور خارجه و سازمان‌های مردم‌نهاد خواسته تامین بخشی از هزینه‌های درمان اتباع خارجی را بر عهده بگیرند.

این پیرمرد نابینای افغانستانی به دلیل شکستگی لگن در بیمارستان هفت تیر شهر ری بستری شده است. هزینه عمل جراحی این بیمار هفت میلیون تومان است که او توانایی تامین آن را ندارد.

پارسال هم یک دختر ۱۲ ساله افغانستانی، که به دلیل بیماری کبد در بیمارستان نمازی شیراز بستری شده بود، به دلیل ممنوع بودن عمل پیوند برای اتباع خارجی، درگذشت. وزیر بهداشت ایران پس از این اتفاق اعلام کرد ممنوعیت پیوند اندام ایرانی‌ به خارجی‌ برای حفظ حرمت ایرانی‌ها است. این گفته‌ها با موجی از انتقاد روبرو شد اما باعث تغییر در قوانین ایران درباره مهاجران نشد.

همچنین بخوانید:  کرونا ایرانیان را بیمارتر کرد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗