skip to Main Content
فرصت‌طلبی و سودجویی شرکت‌های هواپیمایی از ناآگاهی مردم
اقتصاد کیوسک

فرصت‌طلبی و سودجویی شرکت‌های هواپیمایی از ناآگاهی مردم

شرایط برفی چند روز گذشته باعث کنسل‌شدن برخی پروازها شده است. اما در شرایطی که شرکت‌های هواپیمایی موظفند مردم را به مقصد برسانند از ناآگاهی مردم سوء‌استفاده کرده و بعد از اینکه مسافران بلیت‌های خود را کنسل می‌کنند بلیت‌های جدید را با نرخ‌های سرسام‌آور به آنها می‌فروشند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با انتقاد از این رفتار سودجویانه و فرصت‌طلبانه برخی شرکت‌های هواپیمایی به مردم توصیه کرده بلیت‌ پروازهای خود را کنسل نکنند، چون شرکت‌های هواپیمایی در این شرایط بحرانی موظف‌اند به مردم خدمات بدهند و حتی هزینه مازاد آن‌ها را تقبل کنند.

حرمت‌الله رفیعی گفته شرکت‌های هواپیمایی طبق قوانین و ضوابط نه تنها باید مسافر را به مقصد برسانند، بلکه هتل و غذای آن‌ها و هزینه‌های مازاد را باید تأمین کنند. حالا این کار را انجام نمی‌دهند، دست کم بلیت‌ها را با نرخ سرسام‌آور نفروشند.

با اینکه رئیس رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفته در بخشنامه‌ای از دفترهای خدمات مسافرتی خواسته از فروش چنین بلیت‌هایی خودداری کنند اما در چند روز گذشته آژانس‌های مسافرتی بلیت‌ها را با چند برابر قیمت می‌فروختند. این قیمت‌ها در برخی مسیرها تا سه برابر قیمت افزایش داشت.

همچنین بخوانید:  لیست نهادها و بنیادهای معاف از مالیات
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗