skip to Main Content
کشته‌شدن ۱۷ پناهجوی سوری در برف و بوران لبنان
سیاست کیوسک

کشته‌شدن ۱۷ پناهجوی سوری در برف و بوران لبنان

تعداد پناهجویان سوری که در سه روز گذشته به دلیل برف و بوران شدید در شرق لبنان از سرما یخ زده‌اند به ۱۷ نفر رسیده است.
نیروهای دفاع شهری لبنان در چند روز گذشته اجساد یک زن ۳۰ ساله و یک کودک ۳ ساله را در کوهستان‌های مرزی سوریه و لبنان پیدا کردند.
روز جمعه ارتش لبنان اعلام کرد که ۹ پناهجو که قصد ورود به لبنان را داشته‌اند به علت سردی هوا و برف و بوران از سرما یخ زده‌اند. روز شنبه هم اجساد ۶ پناهجوی دیگر که تلاش کرده بودند وارد مرز لبنان شوند کشف شده بود. سه تن از این قربانیان کودک بودند.
بخش‌هایی از لبنان مانند دره بقا که محل اسکان هزاران پناهجوی سوری است این روزها شاهد برف سنگین و افت شدید دمای هواست.ارتش لبنان اعلام کرده است که جست‌وجو برای یافتن اجساد احتمالی را ادامه خواهد داد.
در سال ۲۰۱۶ کمیساری عالی سازمان ملل برای پناهندگان اعلام کرد که بیش از یک میلیون سوری در لبنان به عنوان پناهجو ثبت شده‌اند. اما این رقم بسیار کمتر از تعداد واقعی پناهجویان سوری در لبنان است.
ارزیابی سالییانه میزان آسیب‌پذیری پناهجویان سوری در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد ۵۸ درصد از پناهجویان سوری ساکن لبنان در فقر بسیار شدید زندگی می‌کنند. طبق گزارش‌های سازمان ملل تعداد خانواده‌های سوری که زیر خط فقر زندگی ‌خواهند کرد رو به افزایش است. جدا از مشکلات تامین سرپناه و غذا برای خانواده، پناهجویان سوری به علت نامشخص بودن وضعیت قانونی سکونت‌شان نه تنها در یافتن شغل ناتوانند بلکه همواره در خطر دستگیری قرار دارند. تنها ۱۹ درصد پناهجویان سوری ساکن لبنان اقامت قانونی دریافت کرده‌اند

همچنین بخوانید:  ماموران شهرداری مشهد یک دستفروش را روانه بیمارستان کردند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗