skip to Main Content
«اچ اند ام» برای لباس نژادپرستانه‌اش مجبور به عذرخواهی شد
اقتصاد کیوسک

«اچ اند ام» برای لباس نژادپرستانه‌اش مجبور به عذرخواهی شد

شرکت تولید لباس «اچ اند ام» (H&M) برای عکسی که در فروشگاه آنلاین خود به نمایش گذاشته بود، مجبور به عذرخواهی شد. در این عکس یک بچه سیاه‌پوست لباسی پوشیده که روی آن نوشته شده «باحال‌ترین میمون جنگل».  «اچ اند ام» این عکس را پاک کرده و گفته لباس مربوطه را از تمام فروشگاه‌هایش در سراسر جهان جمع می‌کند.

این عکس به صورت گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی مورد انتقاد قرار گرفته است، چرا که نماد میمون در توهین‌های نژادی سابقه طولانی دارد. H&M در بیانیه‌ای اعلام کرده با کسانی که از این عکس ناراحت شده‌اند موافق است و نوشته: «ما واقعا از اینکه این عکس را گرفتیم متاسفیم و همچنین از چاپ آن شعار روی لباس هم پشیمانیم.»

با آنکه «اچ اند ام» اعلام کرده این لباس جمع‌آوری شده و به رغم حذف تصویر پسربچه سیاه‌پوست در برخی از سایت‌های اروپایی این شرکت، اما خود لباس همچنان موجود است. این شرکت همچنین گفته درباره علت ماجرا تحقیق می‌کند تا دیگر از این نوع اشتباهات رخ ندهد.

اشتباهاتی از این دست در دنیای تبلیغات به صورت مستمر اتفاق می‌افتد. در اکتبر سال ۲۰۱۷ شرکت بهداشتی داو، به خاطر تبلیغی که در فیس‌بوک قرار داده بود عذرخواهی کرد. در این تبلیغ زن سیاه‌پوستی با درآوردن لباس خود به یک زن سفیدپوست تبدیل می‌شود.

در آپریل هم شرکت نیوآ، تبلیغی را منتشر کرد با این شعار که «سفید خالص است». این شعار به نگاه نژادپرستانه متهم شد. در همان هفته شرکت پپسی هم به خاطر یک تبلیغ تلویزیونی مجبور به عذرخواهی شد. این تبلیغ که تصاویر آن از جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» بازسازی شده بود، به علت بی‌اهمیت جلوه‌دادن این جنبش اعتراضی مورد انتقاد فراوان قرار گرفت.

همچنین بخوانید:  کرونا چه کسانی را بیشتر به فکر خودکشی انداخته؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗