skip to Main Content
احتمال محکومیت ۲میلیون دلاری به علت سهل‌انگاری فدراسیون فوتبال
اقتصاد کیوسک

احتمال محکومیت ۲میلیون دلاری به علت سهل‌انگاری فدراسیون فوتبال

شرکت تولیدکننده پوشاک ورزشی جیووا که برای مدتی لباس تیم ملی فوتبال ایران را تولید می‌کرد و از سال گذشته به علت کیفیت بد لباس‌هایش کنار گذاشته شد، بی سر و صدا به دنبال محکوم کردن فدراسیون و دریافت غرامت چند میلیون دلاری است.

فدراسیون فوتبال پیش از قرارداد با آدیداس با شرکت جیووا قرارداد بسته بود و حالا آنها با ثبت شکایتی قصد دارند دو میلیون دلار از فدراسیون فوتبل ایران غرامت بگیرند.

بعد از این شکایت کارگروهی سه نفره در فدراسیون تشکیل شد تا این ماجرا را حل کنند که این موضوع میسر نشد و کارگروه مورد نظر با برگزاری دو جلسه به کار خود پایان داد تا امیر عابدینی به اتفاق مهدی تاج و حقوقدان‌های فدراسیون مدعی شوند که پرونده با جیووا حل شده و هیچ خطری فدراسیون فوتبال را تهدید نمی‌کند.

از طرفی عابدینی در چندین مصاحبه مدعی شد که با مسئولان جیووا به توافق رسیدند اما مدیران این شرکت در ایتالیا می‌گویند هیچ توافقی حاصل نشده است بلکه فدراسیون فوتبال با بردبار، مسئول نمایندگی این شرکت ایتالیایی در ایران به توافق رسیده و مبلغی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان بابت برگزاری مراسم رونمایی از لباس تیم ملی، چند کانتینر لباس و کت و شلوارهایی که به مدیران هدیه شده، پرداخت کرده است.

فدراسیون فوتبال مدارک لازم برای محکوم شدن جیووا که اساس آن بر بی‌کیفیت بودن لباس این شرکت بود فراهم کردند اما جیووا هم مدارکی را در اختیار دارد که اگر فدراسیون بدون فسخ قرارداد اقدام به پوشیدن لباس شرکت دیگری کند، هر بازیکن به ازای هر بازی ۵۰۰۰ دلار محکوم می‌شد.

همچنین بخوانید:  کارزار کوواکس یک‌‌پنجم میزان مقرر واکسن توزیع کرد

تا پیش از رسانه‌ای شدن این خبر، مسئولان جیووا در نظر داشتند با فدراسیون فوتبال بر سر حل این شکایت به توافق برسند و در عوض در جام جهانی حضور داشته باشند اما به دلیل معرفی شدن پوشاک تیم ملی به فیفا، تغییر رویکرد دادند و بی سر و صدا این پرونده را در دادگاه لوزان سوییس پیش می‌برند و می‌خواهند در هیاهوی جام جهانی غرامتی چندین میلیون دلاری را به فدراسیون فوتبال ایران تحمیل کنند.

سهل‌انگاری و ناکارآمدی مدیران ورزشی ایران در مجامع بین‌المللی تا به حال باعث خروج میلیون‌ها دلار پول از کشور برای پرداخت جریمه‌ها و غرامت‌ها شده است. مسئولان ایرانی یا به قوانین بین‌المللی آشنا نیستند و یا با نادیده‌گرفتن آنها باعث زیان‌های هنگفتی می‌شوند. انتخاب روسای فدراسیون‌ها اغلب با مهندسی وزارت ورزش صورت می‌گیرد که همین موضوع هم بارها باعث تحریم ورزش ایران و جریمه‌های سنگین شده است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗