skip to Main Content
درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره قتل یک فلسطینی معلول
سیاست کیوسک

درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره قتل یک فلسطینی معلول

در پی درخواست سازمان ملل متحد برای تحقیق و بررسی درباره علت مرگ شهروند معلول فلسطینی، ارتش اسراییل اعلام کرد که هیچ خطای «حرفه‌ای و اخلاقی» در مرگ این فرد رخ نداده است. این شهروند فلسطینی در تظاهرات علیه تصمیم ترامپ درباره انتقال سفارت ایالات متحده به اورشلیم شرکت کرده بود.
زید رعید حسین، عضو کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه گفته شواهدی که تا به امروز  در غزه جمع آوری شده حاکی از آن است که نیروی استفاده شده در برابر ابراهیم ابوترایه بیش از حد بوده است.
روز جمعه هزاران نفر در اعتراض به سخنان ترامپ به خیابان‌های کرانه باختری، غزه و اورشلیم آمدند و طی این تظاهرات حداقل ۴ فلسطینی کشته و بیش از ۱۵۰ نفر مجروح شده‌اند. نام ابراهیم ابوترایه، فعال کم توان ۲۹ ساله در میان کشته شدگان است. ابراهیم در سال ۲۰۰۸ در حمله اسراییل به غزه هردو پایش را از دست داد و پس از آن بر روی ویلچر می‌نشست.
چند ساعت پیش از مرگ ابراهیم، شبکه‌های اجتماعی پر از ویدیوها و عکس‌هایی از ابراهیم ابوترایه بود که بر روی ویلچر نشسته، پرچم فلسطین را تکان می‌داد و می‌گفت: این سرزمین ماست،‌ ما کوتاه نخواهیم آمد. آمریکا باید از تصمیمش کوتاه بیاید.
چند ساعت بعد، در یک روستا نزدیک اورشلیم، ابراهیم ابوترایه در درگیری میان ارتش اسراییل و فلسطینیان به ضرب گلوله ارتش اسراییل کشته شد. رئیس کمیسیون عالی حقوق بشر ضمن محکوم کردن حملات سراسری و وحشیانه ارتش اسراییل قتل تورایه را یک اقدام« تکان دهنده و بی‌رحمانه » توصیف کرد.
به گفته ارتش در تظاهرات خشونت آمیز فلسطینیان در روز جمعه هیچ گلوله‌ای به سمت ابراهیم ابوترایه هدف گرفته نشده است. سخنگوی ارتش اسراییل در روز دوشنبه به مجله +۹۷۲ گفت که تعداد کمی تیراندازی کنترل شده به سوی محرکان اصلی تظاهرات رخ داده است. تمام افراد در صحنه برای هربار تیراندازی تایید مافوق نظامی خود را دریافت کرده‌اند. هیچ گلوله‌ای به قصد ابراهیم ابوترایه به سمت او شلیک نشده است.
ارتش اعلام کرد تشخیص علت کشته شدن فلسطینیان غیرممکن بود و اگر اطلاعاتی درباره جراحات کسی به ما برسد ما آن را بررسی خواهیم کرد.
با این حال، تحقیقات نظامی اسرائیل اغلب توسط گروه های حقوق بشری و فلسطینی ها مورد انتقاد قرار می گیرند. مخالفان ادعا می‌کنند که آنها با توجه به پایین بودن تعداد کیفرخواست، آن‌ها نه تاثیری دارند و نه مستقل عمل می‌کنند. در همین حال، ارتش، اصرار دارد که این سیستم روش درستی است و جواب می‌دهد.

همچنین بخوانید:  چه‌گوارا در غزه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗