skip to Main Content
نماینده مجلس گمرک را به افشای اسناد قاچاق کالا تهدید کرد
اقتصاد کیوسک

نماینده مجلس گمرک را به افشای اسناد قاچاق کالا تهدید کرد

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفته ۷۰تا ۹۰درصد کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود و مسئولان وزارت اقتصاد و گمرک را تهدید کرده اگر به تخلفات رسیدگی نکنند و باندبازی‌ها در گمرک جمع نشود «مدارک و مستنداتش را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.»

امیر خجسته با رد ادعای گمرک مبنی بر اینکه «حتی یک کانتینر کالای قاچاق از مبادی رسمی عبور نمی‌کند» گفته روزانه ۳۳۰۰ کانتینر کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود.

به گفته او همچنین از سال ۹۵تا مهر امسال، ۵۳۶۲ خودرو لوکس از جمله پورشه، ولو، بنز، بی ام و، رنو، تویوتا، نیسان و هیوندای از ۹۶ از مناطق آزاد،  مناطق ویژه اقتصادی و گمرک رسمی وارد کشور شده است. خجسته همچنین اضافه کرده «قاچاق کالا حقیقتا کنترل نمی‌شود.»

به گفته او شرکت کیان‌تراش خاورمیانه با استفاده از کارت بازرگانی یک بار مصرف در چهار ماه،  ۲۵۰۰ اظهارنامه برای کالاهای لوکس ارائه کرده است. در حالی که این حجم از قاچاق به صورت کاملاً سازمان یافته صورت گرفته است.  در پرونده قاچاق ظروف کریستال سه هزار اظهارنامه به اسم چهار نفر از قاچاقچیان معروف کشف شده است که ۹۰‌درصد این قاچاق‌ها از گمرک بندرعباس بوده است.  ترخیص هزاران ظروف کریستال در گمرک بندر عباس تحت عنوان درب پوش شیشه‌ای و ظروف دهن گشاد و همچنین شیشه فلاکس و ضایعات شیشه با تبانی سازمان یافته از طریق مسیر سبز گمرک وارد کشور شده است.

پیشتر هم بارها درباره ورود کالای قاچاث از مبادی رسمی گفته شده است. به گفته محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ۹۹ درصد واردکنندگان کالای قاچاق معدود و مشخص‌اند و برخی از آنها هم مورد اعتماد دستگاه‌ها هستند. دادستان کل کشور هم گفته اراده‌ای برای مبارزه با قاچاق وجود ندارد. با وجود چنین حجم عظیمی از قاچاق در مبادی رسمی و به صورت سازمان‌یافته این کولبرانند که برای ورود چند قلم کالا با تیراندازی مرزبانی کشته می‌شوند.

همچنین بخوانید:  سود بانکی پرداخت‌شده در سال ۹۴معادل دستمزد۱۱میلیون کارگر
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗