skip to Main Content
تنگ‌تر شدن حلقه نظارت بر مطبوعات در لایحه پیشنهادی دولت
فرهنگ کیوسک

تنگ‌تر شدن حلقه نظارت بر مطبوعات در لایحه پیشنهادی دولت

در لایحه پیشنهادی دولت دوازدهم برای قانون مطبوعات حق رای ‌نماینده مجلس در هیات نظارت سلب و دو حق رای جدید به رئیس شورای ائمه جمعه و رئیس نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها داده شده است.

بر اساس ماده ۴۲ لایحه پیشنهادی دولت، اعضای هیات نظارت بر رسانه‌ها عبارتند از وزیر ارشاد، یک از قضات دیوان عالی کشورُ یک از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان عضو ناظر، یک نفر از استادان دانشگاه، یک نفر از میان مدیران مسئول رسانه‌ها، یک نفر از استادان حوزه علمیه، یک نفر از اعضای شورای عالی انقلاب، رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و یک نفر نماینده از وزارت ارتباطات.

ای لایحه با انتقادهای بسیاری مواجه شد و منتقدان معتقدند استقلال رسانه‌ها و آزادی بیان را بیش از پیش نفی و تحدید می‌کند. این لایحه به اصول پایه روزنامه‌نگاری، یعنی آزادی رسانه، امنیت رسانه و استقلال حرفه روزنامه‌نگاری به‌شکل گسترده‌ای بی‌اعتناست و آنها را نقض می‌کند. به قوانین اساسی و عادی کشور در زمینه آزادی مطبوعات، توجهی ندارد و شرایط کار رسانه و مطبوعات را نمی‌داند و رعایت نکرده است. حسن روحانی با شعار افزایش آزادی‌ها به ریاست دولت رسید اما این شعارها محقق نشد.

همچنین بخوانید:  آلودگی گرد و غبارها به فلزات سنگین و سمی تایید شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗