skip to Main Content
رئیس دانشگاه جندی شاپور: ناامنی غذایی در خوزستان
اقتصاد جامعه کیوسک

رئیس دانشگاه جندی شاپور: ناامنی غذایی در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی از وضعیت امنیت غذایی در خوزستان گفته که از سه هزار خانواری که مورد بررسی قرار گرفتند، یک هزار خانوار دارای مشکلات عدیده‌ غذایی بودند که باید به این خانوارها کمک غذایی شود.

به گفته ایرج نظری، حتی اگر ۱۰ درصد خانوارهای خوزستانی، ناامنی غذایی داشته باشند، زنگ خطر محسوب می‌شود. خوزستان فقط یکی از هفت استان کشور است که معضل امنیت غذایی دارد.

او در ادامه با اشاره به اینکه اغلب خانواده‌هایی که در خوزستان با ناامنی غذایی مواجه‌اند «در شهرستان کارون و برخی مناطق شهری» سکونت دارند، اضافه کرده کسی که آنقدر توانایی مالی ندارد که شکم خود را سیر کند، دارای چه مشکلاتی است و در چه وضعیتی قرار دارد؟ پذیرفتن چنین شرایطی آن هم با وجود اینکه خوزستان، حدود ۹۰ درصد منابع مالی کشور را تأمین می‌کند، بسیار سنگین است.

خوزستان با وجود تولید ۹۰درصد نفت ایران یکی از فقیرترین استان‌های کشور است. مردم این استان علاوه با فقر باید با طوفان‌های گرد و خاک، کار در گرمای شدید، قطع‌شدن آب و برق، کم‌آبی شدید، انفجار مین‌های به‌جامانده از جنگ و سرطان ناشی از فعالیت پالایشگاه‌ها و ریزگردها دست و پنجه نرم کنند.

همچنین بخوانید:  از زورو تا زامبی: ظهور و سقوط جنبشِ وام‌های خوداشتغالی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗