skip to Main Content
پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت واگذار می‌شود
جامعه زمین کیوسک

پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت واگذار می‌شود

پارک جنگلی یاسوج که در حال حاضر به وسیله شهرداری این شهرستان اداره می‌شود، قرار است به وزارت نفت واگذار شود، این در حالی است که فعالان محیط‌زیست نسبت به این تصمیم ابراز نگرانی کرده‌اند و از مسئولان خواسته‌اند درباره تغییر کاربری پارک جنگلی و واگذاری آن شفاف‌سازی کنند.

عزت‌الله بهشتی‌فر، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در این‌باره گفته قرار است این پارک جنگلی با همان ساز و کارهایی که در اختیار شهرداری است، در اختیار وزارت نفت قرار بگیرد.

به گفته او در این طرح تنها مجری تغییر می‌کند و ماهیت کار ثابت است. بی‌شک در قرارداد قید خواهد شد که هیچ منعی برای استفاده مردم ایجاد نکنند. اگر قرار باشد از شهرداری فسخ قرارداد شود، براساس ماده سه، طرح پیشنهادی این وزارت‌خانه در کمیته فنی بررسی می‌شود و پس از تصویب در شورای عالی جنگل‌ها قطعا مواردی که به نفع عموم است نیز در قراردادها لحاظ خواهد شد.

بهشتی‌فر اضافه کرده شهرداری تاکنون به تعهدات خود درباره حفاظت از جنگل‌ به خوبی عمل نکرده و درباره احیا و اصلاح نیز اقداماتی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

هنوز مشخص نیست چرا باید وزارت نفت که خود عامل ازبین‌رفتن برخی تالاب‌ها و جنگل‌هاست، یک جنگل را در اختیار بگیرد. وزارت نفت پیشتر با خشک‌کردن عمدی برخی تالاب‌ها مانند تالاب هورالعظیم به بهره‌برداری از نفت این منطقه پرداخته در حالیکه می‌توانست با روش‌های دیگری و بدون خشک‌کردن تالاب نفت استخراج کند.

همچنین بخوانید:  آینده معماگونه ساخت سد شفارود برای منابع طبیعی کشور
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗