skip to Main Content
افشای اولین «هزینه‌های فاقد سند» در شهرداری نجفی
جامعه کیوسک

افشای اولین «هزینه‌های فاقد سند» در شهرداری نجفی

یک عضو شورای شهر تهران گفته پس از گذشت سه ماه از آغاز مسئولیت شهردار تهران هنوز هیچ‌گونه اعتباری برای تکمیل خطوط نیمه‌تمام مترو پرداخت نشده است و تسهیلات قطعی مترو مانند دوره قبل به صورت غیرقانونی صرف سایر هزینه‌های مدیریت شهری از جمله پرداخت حقوق شده است.

به گفته محمد علیخانی مدیریت شهری سابق تهران از سه ماه قبل از انتخابات پرداخت اعتبار به پروژه‌های متروی تهران را متوقف کرده بود و انتظار می‌رفت با حضور شهردار جدید و از آنجا که پروژه مترو اولویت نخست مدیریت شهری است، تخصیص اعتبار تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌تمام مترو در اولویت شهرداری قرار گیرد که این اتفاق رخ نداده است.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه اضافه کرده پرداخت‌نشدن اعتبارات مترو در شرایطی است که خط ۶ و خط ۷ مترو باید تکمیل و ایمن‌سازی شود. او از شهردار تهران خواسته در اسرع‌وقت برای اختصاص منابع مترو اقدام کند.

جابجایی اعتبارات بدون مصوبه شورای شهر اقدامی غیرقانونی است که در حسابرسی‌ها با عنوان «هزینه فاقد سند» شناخته می‌شوند. ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه فاقد سند در دوران شهرداری محمود احمدی‌نژاد و حداقل هزار و ۷۰۰میلیارد تومان هزینه فاقد در سال ۹۰ و ۹۱ شهرداری قالیباف با انتقادهای فراوانی از طرف اصلاح‌طلبان شورای شهر و از جمله محمدعلی نجفی مواجه شده بود. حالا نجفی در کمتر از سه ماه از راه شهردارانی را می‌رود که در جایگاه عضو شورای شهر به عملکرد آنها انتقاد داشت.

 

همچنین بخوانید:  دختر ۱۴ ساله مبارز فلسطینی را بیشتر بشناسید
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗