skip to Main Content
قطع پوشش بیمه‌ای داروی حیاتی بیماران پوکی استخوان
جامعه کیوسک

قطع پوشش بیمه‌ای داروی حیاتی بیماران پوکی استخوان

رئیس انجمن روماتولوژی ایران با اشاره به اینکه مهمترین داروی بیماران پوکی استخوان از پوشش سازمان‌های بیمه‌گر خارج شده است گفته به یکباره این دارو برای حدود ۷ هزار بیمار قطع شده، یعنی درمان این بیماران به شکل ناگهانی متوقف شده است و این بیماران بلاتکلیف مانده‌اند.

به گفته احمدرضا جمشیدی داروی «تری‌پاراتاید» یک داروی منحصر به فرد است. زمانی که بیماری پوکی استخوان خیلی شدید دارد و به‌ویژه زمانیکه دچار شکستگی‌های مهره می‌شود تنها دارویی که برای درمان مفید است همین تری‌پاراتاید است و ابزار دیگری برای درمان این بیماران وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه معلوم نیست به کدام دلیل غیرعلمی سازمان‌های بیمه‌گر تصمیم‌ گرفتن این دارو را از لیست بیمه خارج کنند، اضافه کرده دارویی که با ۶۰ هزار تومان قابل خریداری بود، امروز حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

خارج‌شدن داروهای حیاتی از فهرست بیمه‌ها هر از چند گاهی بیماران را با مشکل مواجه می‌کند. این در حالی است که هفت میلیون نفر هم در ایران هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند. تیرماه امسال سازمان «دیده‌بان شفافیت و عدالت» گزارشی از فساد در سازمان غذا و دارو ارائه داد که بر اساس آن اعضای بلندپایه این سازمان و اعضای خانواده آنها در شرکت‌های خصوصی داروسازی سهم و نفع دارند و از مقام و نفوذ دولتی خود در راستای منافع این شرکت‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید:  بل‌هوکس، فمنیست پیشگام ضدنژادپرستی در گذشت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗