skip to Main Content
گسترش آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان
زمین کیوسک

گسترش آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان

آتش‌سوزى گسترده‌اى از بامداد امروز منطقه حفاظت شده لوه در حاشیه پارک ملى گلستان را فرا گرفته و به‌رغم تلاش محیطبانان و نیروهاى مردمى تا این لحظه مهار نشده است.

امیر عبدوس، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان هم از گسترش این آتش‌سوزی خبر داده و گفته این ششمین آتش‌سوزی است که در یکماه اخیر در این منطقه اتفاق افتاده است.

او با بیان اینکه این آتش‌سوزی از شب گذشته آغاز شده، اضافه کرده شب گذشته نیروهای ما آتش را خاموش کردند، اما با توجه به باد شدیدی که در منطقه می‌وزید، زبانه‌های آتش پخش شد و دوباره منطقه در ساعت چهار صبح دچار حریق شد و در حال حاضر نیز قابل کنترل نیست.

به گفته او در حال حاضر وسعت این حادثه رو به افزایش است و تا زمانیکه هلی‌کوپتر به منطقه نرسد نمی‌توان آتش‌ را کنترل کرد. او همچنین گفته در اکثر موارد عامل انسانی عامل اصلی آتش‌سوزی است، اما در حادثه دیروز هنوز عامل مشخص نیست.

آتش‌سوزی در جنگل‌های ایران به یکی از مشکلات جدی محیط زیستی تبدیل شده است. با توجه به کمبود امکانات اطفای حریق اغلب این آتش‌سوزی‌ها خسارات شدیدی به جنگل‌ها وارد می‌کنند. در برخی موارد آتش‌سوزی‌ها برای از بین‌بردن جنگل‌ها و تصاحب زمین آنها آغاز می‌شود. در سه سال گذشته میلیون‌ها هکتار از جنگل‌های ایران در آتش سوخته است.

همچنین بخوانید:  اولین اجرای«آفتابه لگن هفت دست» با آهنگسازی و طراحی نادر مشایخی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗