skip to Main Content
کانکس ۸متری مدرسه ۳۰دانش‌آموز در سه مقطع
جامعه کیوسک

کانکس ۸متری مدرسه ۳۰دانش‌آموز در سه مقطع

در مدرسه ابتدایی امید روستای سُهران میناب ۳۰ دانش‌آموز پایه‌های اول دوم و سوم دبستان به‌طور هم‌زمان در یک کانکس هشت متری مشغول به تحصیلند.

روستای سُهران بخش توکهور-هشتبندی شهرستان میناب ازجمله مناطقی است که فقر آموزشی در آن محسوس  است و دانش‌آموزان این روستا از حداقل‌های آموزشی نیز محروم‌اند.

۳۰ دختر و پسر، از پایه اول تا سوم ابتدایی کنار هم در کلاس‌ حاضر می‌شوند و زیر نظر یک معلم آموزش می‌بینند چون در نقطه‌ای از کشور زندگی می‌کنند که تعداد دانش‌آموزان آن برای برقراری کلاس‌های تک‌پایه به حدنصاب نرسیده و به‌ناچار دانش‌آموزان چند پایه تحصیلی در یک کلاس مشترک گنجانده شده‌اند تا هم‌زمان با هم زیر نظر یک معلم، درس بخوانند.

صادق سهرابی، مدیر آموزگار دبستان امید سُهران مشکلات این دبستان خیلی زیاد است که بسیاری از آن‌ها با «کمک خیرین، اولیا و بعضی از همکاران» رفع شده است ولی هنوز این مدرسه به کمک و همکاری نیاز دارد.

۳۰ درصد مدارس کشور خشتی و گلی و کپری است و  حداقل ۶۰ هزار کلاس درس با سیستم گرمایشی غیراستاندارد در ایران وجود دارد. با این همه رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور پیشتر گفته بود کلاس‌های کپری را از منظر معماری کلاس‌های بدی نمی‌بیند و اعتقادی به حذف آنها ندارد زیرا فضای بومی مناسب شرایط زندگی آن منطقه است. ۹۶هزار کلاس درس در ایران نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی دارد که برای آن بودجه‌ای وجود ندارد. دولت به جای انجام وظایف خود دائم چشم به دست خیران مدرسه‌ساز دارد.

 

همچنین بخوانید:  قاشق‌زنی اعتراضی برزیلی‌ها
یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗