skip to Main Content
درختان پادگان ۰۶ همچنان درحال نابودی‌اند
جامعه زمین کیوسک

درختان پادگان ۰۶ همچنان درحال نابودی‌اند

درختان پادگان ۰۶ تهران همچنان در حال نابودی‌اند و ارتش به عنوان مالک پادگان و شهرداری به عنوان سازمان مسئول حفظ فضای سبز کاری برای جلوگیری از تخریب فضای سبز این پادگان کاری انجام نمی‌دهند.

پادگان ۰۶ ارتش محوطه‌ای نظامی در چهارراه پاسداران تهران است که سه سال است درخت‌هایش خشک شده و عمارت‌های قدیمی‌اش در حال ویرانی است. آخرین شنیده‌ها درباره‌ این محوطه گویای آن است که به‌زودی بخش‌هایی از آن به بانک و مجتمع تجاری تبدیل می‌شود.

حالا محمد حسین بازگیر،  رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تیمی از سازمان محیط زیست برای بازدید به پادگان ۰۶ رفتند و بر اساس مشاهدات آنها از درختان آن محل نگهداری نمی‌شود.

به گفته او اداره محیط زیست تهران از شهرداری توقع دارد هر برنامه‌ای که از طرف هر نهادی در پادگان ۰۶ پیاده می‌شود به زیان محیط زیست نباشد، همچنین اداره محیط زیست شهر تهران نامه‌ای به شهرداری برای نگهداری از درختان این پادگان ارسال کرده  و پیگیر آن است تا شهرداری در کنار منافع خود به منافع زیست محیطی نیز توجه کند.

پادگان آموزشی ۰۶ ارتش سه سال در راستای طرح خروج پادگان‌ها از تهران تخلیه شده اما به درختان انبوه این پادگان رسیدگی نمی‌شود. ساخت و ساز مجتمع‌های تجاری به یکی از سودآورترین تجارت‌ها برای سازمان‌های دولتی و نظامی تبدیل شده است و احتمالا رسیدگی‌نکردن به درختان این پادگان هم برای خشک‌کردن آنها و ساخت و ساز در زمین پادگان است.

 

همچنین بخوانید:  تحریم یا رانت؛ کیفیت هوای کلان‌شهرها قربانی رابطه‌های حزبی می‌شود؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗