skip to Main Content
رسیدن اختلاف بین فقرا و ثروتمندان جهان به بالاترین میزان در تاریخ مدرن
اقتصاد کیوسک

رسیدن اختلاف بین فقرا و ثروتمندان جهان به بالاترین میزان در تاریخ مدرن

بر اساس گزارش بانک کردیت سوییس یک درصد از ثروتمندان جهان بیشتر از نیمی از دارایی‌های جهان را در اختیار دارند. به معنایی دیگر مجموع سرمایه بیش از سه میلیارد نفر در جهان کمتر از تنها یک درصد ثروت میلیونرهای جهان است. هیچگاه در تاریخ کره خاکی تفاوت بین فقرا و ثروتمندان جهان تا به این اندازه نرسیده است.

تعداد ثروتمندان جهان کمتر از ۳۶ میلیون نفر است و انتظار می‌رود در ۵ سال آینده با هشت میلیون رشد به ۴۴ میلیون نفر برسند.

بیشترین تعداد ثروتمندانی که در میان این یک درصد قرار دارند آمریکایی‌ند. در ایالات متحده نزدیک به ۱۶میلیون نفر با ثروتی بیشتر از یک میلیون دلاری زندگی می کنند. برخلاف انتظار ژاپنی‌ها همچنان از چینی‌ها جلوترند و پس از ایالات متحده رتبه دوم را در اختیار دارند. تعداد ثروتمندان ژاپنی در حدود دو میلیون و هفتصد هزار نفر است. بریتانیا با ۲.۲ میلیون میلیونر در رتبه سوم قرار دارد و چین با ۱.۹ میلیون ثروتمند چهارمین مکان را در اختیار دارد. با این حال بیشترین رشد جمعیت ثروتمندان در سال‌های آتی در چین خواهد بود. تا سال ۲۰۲۲ تعددا میلیونرهای این کشور به دو میلیون و ۸۰۰هزار نفر می‌رسد. یعنی در پنج سال یک میلیون به تعداد چینی‌های میلیون دلاری افزوده خواهد شد.

قاره آفریقا مانند تمام دهه‌های اخیر فقیرترین قاره جهان است اما نکته جالب اینکه کشورهای این قاره کمترین میزان بدهی‌های بین‌المللی را دارند.

 

همچنین بخوانید:  نژادپرستی علیه اعراب؛ این‌بار در شیراز
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗