skip to Main Content
مصالح غیراستاندارد علت تخریب واحدهای مسکن مهر
اقتصاد کیوسک

مصالح غیراستاندارد علت تخریب واحدهای مسکن مهر

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره تخریب گسترده خانه‌های مسکن مهر گفته این واحدها بر روی گسل قرار نداشتند و علت تخریب جدی پایین‌بودن مقاومت این ساختمان‌ها است و ایمنی و مقاومت واحدهای مسکن مهر سراسر کشور باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

به گفته علی بیت‌الهی ساختمان‌های مجاور واحدهای مسکن مهر به مراتب تخریب کمتری دارند و اگر این ادعا که مسکن مهر این شهر بر روی گسل ساخته شده درست باشد سایر ساختمان ها هم باید تخریب جدی داشته باشند.

او همچنین اضافه کرده علت اصلی تخریب واحدهای مسکن مهر فقدان ایمنی و مقاومت این ساختمان‌ها است. در زلزله اخیر بجنورد هم شاهد تخریب جدی واحدهای مسکن مهر بودیم و زلزله کرمانشاه هم نشان داد که مسکن مهر این منطقه هم در برابر زلزله مقاوم نیست.

بیت‌الهی به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده مقاومت واحدهای مسکن مهر در سراسر کشورد مورد ارزیابی قرار بگیرد و واحدهای نا ایمن و با مقاومت کمتر مقاوم‌سازی شوند.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرده علت تخریب جدی ساختمان‌های مسکن مهر استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد، شتابزدگی در ساخت، جانمایی و طراحی نادرست است.

 

همچنین بخوانید:  پولی شدن پارکینگ کتابخانه ملی، غیرقانونی است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗