skip to Main Content
پیشنهاد تامین ۷۵درصد درآمدهای شهرداری از منابع ناپایدار
جامعه کیوسک

پیشنهاد تامین ۷۵درصد درآمدهای شهرداری از منابع ناپایدار

خلاف آنچه اعضای شورای شهر تهران پیش از انتخاب‌شدن شعار داده بودند گویا میزان درآمدهای پایدار شهرداری تهران افزایش چندانی نخواهد داشت. در طرح «الزامات و سیاست‌های اجرایی بودجه ۹۷ شهرداری تهران» شورای شهر این سازمان را موظف کرده که ۲۵درصد از کل منابع درآمدیش را به منابع پایدار اختصاص دهد. یعنی همچنان ۷۵درصد درآمدهای شهرداری ناپایدار خواهد بود.

محمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد داد که درآمدهای پایدار از ۲۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش یابد و به دلیل همین پیشنهادها هم این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه بازگشت.

تامین درآمد از فروش تراکم، تغییر کاربری و عوارضن ساخت و ساز همیشه مورد انتقاد اعضای شورای شهر و کارشناسان شهری بوده و حالا هم شهردار تهران فروش تراکم سیار یا هولگرام را در شهر ممنوع کرده است. از ۱۲سال پیش قرار بر این بوده شهرداری تهران سالانه پنج درصد از میزان درآمدهای ناپایدار خود بکاهد و به درآمدهای پایدار اضافه کند. این اتفاق نه تنها رخ نداد که هر سال شهرداری به دلیل اجرای پروژه‌های بزرگی که خارج از توان مالی شهر بود بیشتر و بیشتر به درآمدهای ناپایدار متکی شد.

شورای شهر به جای کاهش هزینه‌های اضافی، فشار بر دولت برای پرداخت بدهی‌ها و سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده و جریمه‌های رانندگی همچنان به راحتی اجازه برداشت از منابع ناپایدار را برای شهرداری صادر می‌کند.

همچنین بخوانید:  مسافر برگشتی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗