skip to Main Content
معلوم نیست حق‌آبه زاینده‌رود کجا می‌رود
جامعه کیوسک

معلوم نیست حق‌آبه زاینده‌رود کجا می‌رود

نماینده هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان می‌گوید با وجود بارندگی طبیعی در سرچشمه‌ها معلوم نیست آب این بارندگی‌ها و تونل اول کوهرنگ که حق کشاورزان است به کجا می‌رود؟

به گفته عبدالحسین میرمیران زاینده رود چند سالی است که به این روز گرفتار شده است، رفع گرفتاری زاینده‌رود بخشی، استانی و منطقه‌ای نیست، بلکه ملی است و مدتی است موضوع زاینده‌رود به سمت خارج از مسائل فنی و مالی می‌رود و درگیر مسائل نامربوط می‌شود که این مورد پذیرش ما نیست.

او با اشاره به اینکه مسئله و درد اصلی در مورد زاینده‌رود  مشخص است، گفته آقای روحانی در وعده‌های انتخاباتی خود اعلام کرد که در دولت دوازدهم نوبت زاینده‌رود است. انتظار داریم که دائم این قول را یادآوری کنیم، چرا که طبق آمار طی چند سال گذشته بارندگی در سرچشمه ها نرمال بوده است.

پروژه‌های انتقال آب در سال‌های گذشته باعث‌شده حق‌آبه زاینده‌رود تامین نشود و این رود که روح شهر تاریخی اصفهان بوده در اغلب ماه‌های سال خشک باشد. فعالان محیط زیست می‌گویند هر برداشتی جدیدی در هر منطقه‌ای از حوزه زاینده‌رود در هر استانی که باشد همچون میخی به تابوت زاینده‌رود خواهد بود. طرح انتقال آب بن – بروجن یکی از همان طرح‌ها است و این برداشت‌ها چیزی جز نابودی زاینده‌رود در پی ندارد.

همچنین بخوانید:  زنان به علت نابرابری بیشتر از مردان دچار اختلال روانی می‌شوند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗