skip to Main Content
آلودگی آب استان‌های شمالی به علت دفن زباله در جنگل
جامعه زمین کیوسک

آلودگی آب استان‌های شمالی به علت دفن زباله در جنگل

انباشت زباله در جنگل‌های شمالی ایران به معضلی بزرگ تبدیل شده است. اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و املش در این‌باره گفته پساب زباله‌های دفن شده، وارد آب‌های زیرزمینی، رودخانه‌ها و در نهایت دریا می شود که در این صورت حیات آبزیان، پرندگان مهاجر، دام و طیور و حتی آب شرب مردم با خطر مواجه می‌شود.

او با اشاره به قول سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به حل مشکل زباله در استان‌های شمالی کشور ظرف مدت سه سال، گفته در حال حاضر روند ساماندهی و مدیریت پسماند در استان های شمالی بسیار کند است.

به گفته او میزان تولید زباله درسه استان شمالی به دلیل حجم بالای گردشگر در بسیار زیاد است و این استان‌ها با مشکل دفن زباله مواجه‌اند و در حالیکه مدیریت پسماند در استان‌های شمالی باید متفاوت با مناطق کویری باشد اما نگاه‌ها برای مدیریت پسماند در این استان‌ها همانند سایر استان‌ها است.

سازمان حفاظت محیط زیست و دولت قرار بود ظرف سه سال برای استان‌های شمالی زباله‌سوز تهیه کنند اما همچنان زباله‌ها در استان‌های شمالی در جنگل‌ها دفن یا رها می‌شوند. روزانه هفت هزار تن زباله در جنگل‌های شمال ایران دفن می‌شوند. این موضوع بارها با اعتراض‌های مردمی مواجه شده اما هیچ‌اقدامی برای حل آن انجام نشده است.

همچنین بخوانید:  بحران آب در ایران؛ پدیده‌ای اکولوژیک یا برساختی گفتمانی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗