skip to Main Content
کاهش آلودگی هوا ربطی به فعالیت‌های دولت و شهرداری ندارد
جامعه زمین کیوسک

کاهش آلودگی هوا ربطی به فعالیت‌های دولت و شهرداری ندارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بهبود وضعیت آلودگی هوا در تهران گفته خیلی نباید بر این باور باشیم که کاهش غلظت به دلیل فعالیت‌های دولت یا شهرداری بوده است.

به گفته احد وظیفه حوالی سال ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹ اوج گرد و غباری بود که وارد کشور می‌شد و حالا بخشی از کاهش بیماری‌ها و مرگ و میرهایی که اعلام شده می‌تواند نتیجه فروکش کردن گرد و غبار باشد و ممکن است امسال گرد و غبار کمتری در عراق شکل بگیرد. بنابراین خیلی نباید بر این باور باشیم که کاهش غلظت به دلیل فعالیت‌های ما بوده است.

او همچنین اضافه کرده شرایط بحرانی عمدتا به دلیل وارونگی هوا در سطوح جو رخ می‌دهد. هم وارونگی سطحی داریم و هم وارونگی تراز میانی جو را داریم که در روزهای سرد سال این اتفاق قابل تأمل است.

کاهش آلودگی هوا به ویژه در شهرهای بزرگ یکی از شعارهای دولت روحانی از دور اول بود. دولت با افزایش کیفیت بنزین تلاش کرد به کاهش آلودگی هوا بپردازد اما نادیده‌گرفتن توجه به حمل و نقل عمومی، پایین‌بودن کیفیت خودروها و تولید کانون‌های گرد و غبار به دلیل سوء‌مدیریت منابع آب همچنان بسیاری از شهرها را دچار بحران آلودگی هوا کرده است.

همچنین بخوانید:  غلظت ریزگردها در خوزستان به ۶ برابر حد مجاز رسید
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗