skip to Main Content
دزدان دریایی برای آزادی هر صیاد ۱۵۰۰دلار خواسته‌اند
جامعه کیوسک

دزدان دریایی برای آزادی هر صیاد ۱۵۰۰دلار خواسته‌اند

به گفته یک فعال صنف صیادان، دزدان دریایی تاکنون برای آزادی هر صیاد ایرانی مبلغی نزدیک به ۱۵۰۰ دلار طلب کرده‌اند و این درحالی است که خانواده‌های صیادان ایرانی حتی توان پرداخت ۱۰۰ دلار را هم ندارند.

علیم افشار، مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک با اشاره ربوده‌شدن دومین لنج صیادان ایرانی به دست دزدان دریایی سومالی گفته شمار صیادان ربوده شده به بیش از ۴۴ نفر رسیده است.

این فعال صنف صیادان چابهاری اضافه کرده براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم ماهیگیران ربوده شده در وضعیت ناگواری نگهداری می‌شوند، بیشتر آنها در در حیاط‌های خلوت ساحلی و زیر درخت به بند کشیده شده‌اند و  با اندکی غذا در حال گذراندن زندگی خود هستند.

فشار همچنین در پاسخ به سوال که چرا ماهیگیران ایرانی راهی منطقه پرخطری مانند آبهای آزاد نزدیک به سومالی می‌شوند، گفته به دلیل کم بودن صید در آب‌های ایران مجبوریم به آب‌های فرا ساحلی برویم و تنها در آب‌های نزدیک سومالی می‌توانیم گله‌های ماهیان را به دام بیندازیم. اگر اجبارای نبود و وضعیت مالی خوبی داشتیم هرگز لنج‌هایمان را از آب‌های ایران خارج نمی‌کردیم.

دولت ایران به بهانه اینکه در سومالی دولت مستقری وجود ندارد، از مذاکره برای آزادسازی اسیران ایرانی طفره می‌رود. در سال‌های گذشته حداقل ۱۳ ماهیگیر ایرانی در اسارت دزدان دریایی جان خود را از دست داده‌اند و درخواست خانواده‌ها و مردم از دولت برای ورود به این ماجرا به جایی نرسیده است.

همچنین بخوانید:  پیوند عجیب فقر ویتامین دی با فقر حساسیت اجتماعی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗