skip to Main Content
تکرار وعده آزادی صیادان اسیر، این‌بار در مجلس
جامعه سیاست کیوسک

تکرار وعده آزادی صیادان اسیر، این‌بار در مجلس

دو سال و نیم از گرفتار شدن ۲۱صیاد ایرانی به دست دزدان دریایی سومالی می‌گذرد. بر اساس آخرین آخبر فقط ۸تن از آنها زنده‌اند اما دولت و وزارت امورخارجه در این مدت کوچکترین کاری برای آزادی این صیادان انجام نداده و به وعده‌وعیدها بسنده کرده است. حالا یک عضو فراکسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید با واسطه‌هایی برای آزادی ماهیگیران ایرانی ارتباط برقرار شده و موضوع در حال حل‌شدن است.

به گفته محمدجواد جمالی نوبندگانی به دلیل وضعیت خاص کشور سومالی و اینکه دولتی مشخص در این کشور مستقر نیست روند رسیدگی به وضعیت صیادان ایرانی گرفتار شده به کندی پیش می‌رود.

او درباره علت رسانه‌ای نکردن خبرهای مربوط به صیادان هم گفته قطع یقین افکار عمومی با شنیدن اخبار مربوط به صیادان گرفتار، متاثر خواهد شد اما مسئله این است که این واکنش اجتماعی نباید به ابزاری در دست ربایندگان برای سوء استفاده بیشتر تبدیل شود.

در آخرین ویدیویی که بهمن پارسال دزدان دریایی از صیادان اسیر منتشر کرده، شدت گرسنگی و رنج آنها از چهره‌های تکیده‌اشان پیداست. آنها در این ویدیو گفته‌اند از شدت گرسنگی مجبورند علف بخورند. خانواده صیادان اسیر بارها از دولت خواسته‌اند در این‌باره مداخله کند چراکه این روستاییان فقیر توانایی پرداخت پول آزادی عزیزانشان را ندارند، اما دولت هیچ واکنشی به این درخواست نشان نداده است.

همچنین بخوانید:  طوفان در سیستان و بلوچستان ۱۵۹تن را راهی بیمارستان کرد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗