skip to Main Content
وزیران روحانی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه را اجرا نمی‌کنند
جامعه زمین کیوسک

وزیران روحانی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه را اجرا نمی‌کنند

سخنگوی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفته در نامه‌ای محرمانه به حسن روحانی اعلام کرده «وزاری شما و دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در قالب مصوبات ستاد احیا عمل نمی‌کنند» و برای مثال وزارت نیرو که متعهد شده بر اساس مکانیزمی از آب سدها به دریاچه اختصاص ‌دهد، این مصوبه را اجرا نمی‌کند.

به گفته مسعود تجریشی آمارها نشان می‌دهد که وزارت نیرو نتوانسته حکمرانی خوبی داشته باشد، همچنین برخلاف مصوبه ستاد احیا به جای کاهش کشاورزی توسعه کشاورزی صورت گرفته که نشان می دهد مشکلی در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد.

او همچنین گفته ما با کشاورزان مشکلی نداریم ولی دستگاه‌های دولتی بسیاری از مصوبات ستاد را اجرا نمی‌کنند حتی در بسیاری از موارد عکس مصوبات اتفاق می‌افتد. بنابراین اگر بتوانیم جواب این سوال را پیدا کنیم که چرا برخی مصوبات که به نفع کشاورز و دریاچه ارومیه است از سوی دستگاه‌های دولتی اجرایی نمی‌شود شاید بتوان مشکل دریاچه را حل و فصل کرد.

احیای دریاچه ارومیه یکی از اصلی‌ترین شعارهای دولت روحانی بود با این‌حال اعضای ستاد احیای این دریاچه در تمامی این سال‌ها از نرسیدن بودجه‌های دولتی گلایه کرده‌اند. پس از چند دوره پربارش در سال‌های گذشته که تراز آب دریاچه را افزایش داده بود، آخرین آمارها از کاهش ۲۰سانتیمتری تراز آب دریاچه ارومیه خبر می‌دهند.

 

همچنین بخوانید:  امنیت زیستی تحت‌تاثیر بحران آب
یک نظر
  1. سلام.بنده حقیر طی چند سال گذشته چندین بار به ستاد احیا درتبریز مراجعه نموده واز مسولین مربوطه تقا ضاوخواهش کردم تابرای مهار اب رودخانه فصلی که درمنطقه ما شهرستان اسکو در طول پنج ماه از سال جاری است ولی به دلیل بی سامانی هایی که طی سی سال گذشته گریبان این رود خان را گرفته واز اتصال اب ان رود به رودخانه آجی چای ممانعت شده ،جهت حل وفصل این معضل به منطقه مراجعه نمایند اما عالی جنابان مربوطه اصلا اعتنایی نفرموده اند،درحالی که اب این رود خانه فقط وفقط این رود فصلی بامحاسبات اینجانب وتنی چند از دوستان مهندس اینجانی اگر به دریاچه برسد هرساله حداقل حداقل اب تبخیری دریاچه درفصل گرمای سال را تامین مینماید،،،وبقیه ابهتی متصله نیز میتواند کمک مضاعفی به احیای حداقلی ان دریاچه باشد،،،اما متاسفانه دوستان در ان ستاد نشسته ودارن چایی میخورن وخوش میگذرونن،وهیچ اقدام عملی را انجام نمیدهند،درحالی که اب چنین رودخانه هایی بوده وهست که از گذشته گان دور دریاچه رابه وجود اورده اند،،،وهمچنان اب این رودها درباغات مردم پخش شده وبدون کمترین سودوبهره کشاورزی واقتصادی هرز میرود،،،بله واین دستان نشسته ودرروی کاغذ واتاق دربسته دنبال راه کار میگردند…درضمن باستحضار میرسانم چه اینجانب یک برنامه وطرحی رادارم که نودونه درصد به عملی بودن ان اطمینان دارم،،اما چندین بار مراجعه کردم اما گوش کسی بدهکار نیست واعتنای نمی کنند تا حداقل طرح وبرنامه مدون بنده را حتی بشنوند،،،ببینید کی گفتم،،،ام بنده این طرح رابه یک شرکت ژاپنی ارائه نمودم وسخت مورد توجه وپسندشان قرار گرفته،،،،اگرروزی دیدید بایک شرکت خارجی به احتمال زیاد ژاپنی اومدم اونجا مطمینم مورد تذجه قرار میگیرم اما اون موقع دیگه برای اونا کار خوام کرد وبرای شما عزیزان گرون تمام خواهد شد،،،اینو یادتون باشه واسم خودم وطرحمو به خاطر بسپارید،،،،عادل فرجی کلجاهی،،،باطرح سیل مصنوعی….قودبای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗