skip to Main Content
روزانه ۲۰هزار کودک در جهان ازدواج می‌کنند
جامعه کیوسک

روزانه ۲۰هزار کودک در جهان ازدواج می‌کنند

بر اساس گزارش مشترک صندوق نجات کودک و بانک جهانی که به تازگی منتشر شده است، در سال حدود هفت و نیم میلیون دختر زیر سن قانونی در جهان ازدواج می‌کنند و نزدیک به ۱۰۰ میلیون دختر به دلیل نبود حمایت قانونی در کشورهایشان مجبور به ازدواج می‌شوند.

برخی از این ازدواج‌ها به دلیل مغایرت با قانون کشورها به طور رسمی و قانونی ثبت نمی‌شوند. روش اجرای ضعیف قوانین و وجود عرف‌های سنتی خارج از دایره قانون بخشی از دلایل ادامه یافتن ازدواج‌های غیررسمی کودکان است.

کریستین مک نیل، مسئول سیاست گذاری صندوق نجات کودک می‌گوید: با وجود اینکه قدم اول در راه بر طرف کردن این معضل قرار دادن موانع قانونی است اما خطر ازدواج برای میلیون‌ها کودک دختر در جهان ادامه دارد مگر آنکه با آن برخورد ضربتی کنیم. باید نگرش جوامع را تغییر دهیم تا بتوانیم یکبار برای همیشه این معضل را ریشه کن کنیم. او ادامه تحصیل را بهترین راه برای رشد سالم دختران و بالا رفتن توانایی آنان در تامین معیشت خود می داند.

در ایران هم ازدواج کودکان به یکی از چالش‌های مهم اجتماعی تبدیل شده است. چندی پیش ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران گفته بود پارسال ۳۷هزار کودک زیر ۱۳سال در ایران ازدواج کرده‌اند که ۱۷۹ از آنها زیر ۱۰سال بوده‌اند. سن قانونی ازدواج برای دختران در ایران ۱۳سال است. بسیاری معتقدند این سن برای ازدواج بسیار کم است و باعث آسیب‌های روحی و جسمی بازگشت‌ناپذیری به کودکان می‌شود.

همچنین بخوانید:  در نبرد برای نباختن حقوق اولیه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗