skip to Main Content
طرح دستگیری کودکان کار متوقف می‌شود
جامعه کیوسک

طرح دستگیری کودکان کار متوقف می‌شود

طرح دستگیری کودکان کار به گفته مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه متوقف خواهد شد. به گفته روزبه کردونی پیرو نشست مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهر تهران مصوب شد؛ موضوع حمایت اجتماعی و جذب و توانمندسازی کودکان کار و خیابان از شمول مصوبه فورت خدمات اجتماعی شهر تهران خارج شود و مطابق آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی  به عهده سازمان بهزیستی و وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی قرار گیرد.

او همچنین گفته نگاه تهدید محور به کودکان کار و خیابان را رویکرد مناسبی برای حمایت اجتماعی از کودکان ندانسته و گفته دبیرخانه شورای حمایت اجتماعی از کودکان فعال‌تر می‌شود و با همفکری با سازمان‌های مردم نهاد و صاحبنظران دانشگاهی روند حمایت اجتماعی از کودکان هدفمندتر می‌شود.

او مدعی شده از ابتدای این طرح نظر وزارت رفاه بر این اساس بود که کودکان کار و خیابان باید از شمول مصوبه جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر خارج شود.

از ابتدای شروع این طرح فعالان حقوق کودک و بسیاری از کارشناسان بر غیرعلمی‌بودن و آسیب‌زا بودن این طرح تاکید داشتند. با اینحال فرمانداری با کمک شهرداری و سازمان بهزیستی بر انجام آن اصرار داشتند. حالا با گذشته چند هفته از این طرح و با اعتراض‌ گسترده‌ای که به آن شد طراحان آن هم مجبور به تغییر نگاه ضربتی و قهری خود در برخورد با مسائل اجتماعی شده‌اند.

همچنین بخوانید:  خروج ۷ میلیارد دلار ارز از کشور برای خرید خانه در ترکیه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗