skip to Main Content
اعتراض عضو شورای شهر به پوشاندن شیشه اتوبوس‌ها با آگهی
جامعه کیوسک

اعتراض عضو شورای شهر به پوشاندن شیشه اتوبوس‌ها با آگهی

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران درباره تبلیغ روی شیشه‌ اتوبوس‌های شرکت واحد به شهرداری تذکر داده است. به گفته نظری سازمان زیباسازی از برچسب‌های بی‌کیفیت استفاده کرده به گونه‌ای که از داخل اتوبوس بیرون مشخص نیست و فضای ناخوشایندی را فراهم کرده که بعضا به عنوان «زندان کوچک یا متحرک» نام برده می‌شود.

مدت‌ها است که شهروندان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به پوشانده‌شدن شیشه‌های اتوبوس‌ها اعتراض می‌کنند. پوشاندن شیشه اتوبوس‌ها باعث شده فضای داخل اتوبوس به محیطی تاریک و آزاردهنده تبدیل شود و حتی مسافران فرصت دیدن خیابان و محل پیاده‌شدن خود را هم از دست داده‌اند.

بر اساس آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی پوشاندن شیشه‌های خودروها غیرقانونی است. آیین‌نامه ضوابط تبلیغات در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور درباره تبلیغات در داخل اتوبوس و مینی بوس می گوید: انواع تبلیغات مجاز در داخل خودروی اتوبوس و مینی‌بوس به نحوی است که در معرض دید راننده نبوده و باعث کاهش دید راننده یا کاهش رفاه مسافرین نشود. اما شرکت واحد و سازمان زیباسازی برای به دست آوردن آگهی‌های بیشتر از این قانون سرپیچی می‌‌کنند.

اعتراض به چسباندن آگهی‌ها روی شیشه اتوبوس سابقه طولانی دارد. در شورای شهر چهارم هم اقبال شاکری، عضو شورای شهر تهران هم درباره غیرقانونی بودن این کار تذکر داده بود و خواستار جمع‌آوری این نوع آگهی‌ها شده بود که البته شهرداری وقعی به این تذکر نگذاشت.

استفاده از حمل و نقل عمومی در اغلب کلانشهرهای دنیا به عنوان گزینه اصلی برای رفت و آمد در شهر مطرح است و مسئولان شهری تلاش می‌کنند ضمن تشویق شهروندان به استفاده از این نوع وسایل محیطی فرحبخش برای مردمی که استفاده از اتوبوس و مترو را به راحتی استفاده از خودروی شخصی ترجیح داده‌اند، فراهم کنند. در تهران اما شهرداری حتی تماشای مناظر اطراف را هم برای به دست‌آوردن درآمد بیشتر از مردم اتوبوس‌سوار دریغ کرده است.

همچنین بخوانید:  ساخت‌و‌ساز بدون مجوز در باغ‌های تهران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗