skip to Main Content
سلاخی درختان ۲۰ ساله در دانشگاه هنر اصفهان
زمین کیوسک

سلاخی درختان ۲۰ ساله در دانشگاه هنر اصفهان

چندین اصله سرو نقره‌ای، حدود ۱۰ اصله سرو شیراز، چندین اصله پالم و یک اصله میخک هندی که حدود ۲۰ سال پیش کاشته شده بودند، در عرض کمتر از دو سال توسط تعدادی از دانشگاهیان دانشگاه هنر اصفهان قطع شده‌اند. آن‌گونه که خبرگزاری ایسنا گزارش داده، قطع این درختان در شرایطی اتفاق می‌افتد که «حتی اعضای هیئت علمی و کارکنان مخالف این عمل از ترس توبیخ و اخراج حاضر نیستند نامشان در خبرها عنوان شود». به گفته آن‌ها، رسانه‌ای شدن قطع درختان در سال گذشته موجب برخورد با شماری از کارکنان مخالف این موضوع شده است.

سال پیش و در پی قطع ۹ درخت سرو نقره‌ای در خانه تاریخی مارتا پیترز، مدیر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه هنر اصفهان گفته بود «قطع درختان به دنبال حیاط سازی و مرمت باغچه است، فضای سبز باید متناسب با ارزش تاریخی بنا باشد و بتواند ارزش‌های فرهنگی بنا را انعکاس دهد. حتی باید کمک کند تا ارزش‌های تاریخی بنا ارتقا یابد. چون ما با پارک و بوستان مواجه نیستیم بلکه با یک بنای تاریخی رو به رو هستیم. همچنین درخت در فضای سبز باید از لحاظ گونه، سایه‌اندازی، ریشه دوانی و.. حساب‌ شده کاشته شود و متأسفانه این درختان متناسب با ساختمان نبودند».

یکی از مسئولان سابق این دانشگاه که خواسته نامش فاش نشود معتقد است «معاون عمرانی جدید معتقد است درخت‌ها دید منظر عمارت قدیمی دانشگاه را مخدوش می‌کنند». به گفته این فرد «مسئولان دانشگاه اصفهان در جلسات شخصی خود می‌گفتند درخت‌ها متعلق به دانشگاه بوده است و هیچ کسی نمی‌تواند دخالتی در این موضوع داشته باشد».

همچنین بخوانید:  درخت‌های ترمینال غرب یکی یکی غیب می شوند

یکی از کارمندان بازنشسته دانشگاه هنر نیز درباره فضای حاکم بر این دانشگاه گفته است «اگر کسی از دانشگاه اطلاع رسانی کند توبیخ می‌شود و می‌گویند محرم اسرار دانشگاه نبوده است. اگر متوجه شوند موضوعی که پیگیری می‌کنید را کسی داخل دانشگاه به شما اطلاع داده، اخراج می‌شود. آیا این محیط فرهنگی است؟ آیا ما معلم هستیم و می‌خواهیم دانشجو تربیت کنیم؟ فکر کنید وقتی دانشگاه این باشد، فضاهای غیر دانشگاهی چطور است؟»

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری گفته از دانشگاه هنر اصفهان شکایت شده و در انتظار نظر دادگاه هستند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗