skip to Main Content
شهرداری اجازه ندارد به طرح جمع‌آوری کودکان کار کمک کند
جامعه کیوسک

شهرداری اجازه ندارد به طرح جمع‌آوری کودکان کار کمک کند

یک عضو شورای شهر تهران خواستار قطع همکاری شهرداری با طرح ساماندهی و جمع‌آوری کودکان کار و خیابان از سطح شهر شده است.

الهام فخاری در جلسه علنی روز امروز (سه‌شنبه ۴مهر) با بیان اینکه شهرداری تهران در طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان وسایل نقلیه را در اختیار دولت قرار داده، گفته بر اساس آیین‌نامه تقسیم کار شورای اجتماعی، شهرداری حق تصدی و همکاری با چنین طرح‌هایی را که توجهی به پیامدهای روانشناختی نکرده است، ندارد.

به گفته او این طرح بدون ملاحظات تخصصی و سیاستگذاری‌های حوزه کودکان اجرایی شده و همکاری با این طرح بدون اطلاع شورا درست نیست و درخواست داریم در صورت وجود چنین طرح‌هایی، شورا در جریان قرار گیرد و ضرورت دارد هرچه سریعتر قطع همکاری با این طرح انجام شود.

طرح دستگیری کودکان کار مدتی است با نام «جذب و ساماندهی» در سطح شهر تهران اجرا می‌‌شود. این طرح با مخالفت و انتقاد شدید فعالان حقوق کودکان و برخی اعضای شورای شهر مواجه شده است. سال‌ها است طرح‌های اینچنینی بدون توجه به ماهیت و علل به وجود آمدن کودکان کار به صورت ضربتی و با شیوه‌های گاه خشونت‌آمیز در شهرها اجرا می‌شود که تا به حال هیچ نتیجه ملموسی نداشته است. فقر، بیکاری والدین، حاشیه‌نشینی و محرومیت علل اصلی کار کودکان است که برای رفع هیچ‌کدام طرح و برنامه‌ ساختارمندی در کشور وجود ندارد.

همچنین بخوانید:  «لایحه سازمان نظام رسانه‌ای در پی نابودی روزنامه‌نگاری ایران است»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗