skip to Main Content
مخالفت مجلس با ضوابط عجیب و غریب استخدامی در آموزش و پرورش
جامعه سیاست کیوسک

مخالفت مجلس با ضوابط عجیب و غریب استخدامی در آموزش و پرورش

نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی امروز (سه‌شنبه ۴مهر) که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد مخالفت خود را درباره ممانعت جذب نیروها به دلیل لهجه، کراهت منظر و قدکوتاه اعلام کردند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس گفته بحث شیوه‌نامه جذب نیروی انسانی مسائل پردامنه‌ای را درمورد موضوعاتی همچون ممانعت از جذب نیروها به‌خاطر لهجه، کراهت منظر، قد کوتاه و مسائلی از این دست به همراه داشت و بسیاری از نمایندگان مخالف این شیوه‌نامه جذب نیرو بودند و وزیر آموزش و پرورش نیز در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد.

به گفته این نماینده مجلس، وزیر آموزش و پروش همچنین گفته ۹۹ درصد بودجه این وزارتخانه برای حقوق و دستمزد پرسنل هزینه می‌شود و این وزارتخانه صرفاً کمتر از یک درصد برای اجرای برنامه‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی خود بودجه در اختیار دارد.

جعفرزاده به نقل از وزیر آموزش و پرورش گفته باتوجه به وضعیت ناایمن ساختمان‌های آموزشی کشور، امکان استفاده از ۳۲ درصد مدارس وجود ندارد و عملاً دانش‌آموزان نباید در این مدارس حضور یابند و همچنین اگر تهران دچار حوادثی همچون زلزله شود، ۵۰ درصد مدارس در تهران غیرقابل استفاده خواهد بود.

اوایل شهریور ماه امسال ضوابط عجیب و غریب آموزش و پرورش برای جذب نیرو منتشر شد که در آن علاوه بر نداشتن لهجه غلیظ و قد کوتاه موارد دیگری مانند نداشتن کمتر از ۲۰دندان، نابینایی در یک چشم، موهای زاید صورت برای زنان و بیماری‌های رحم و تخمدان را شامل می‌شد. پیشتر هم آموزش و پرورش نگاه تبعیض‌آمیزی به معلمان معلول، بیمار یا قدکوتاه داشت.

همچنین بخوانید:  لولا رئیس‌جمهور محبوب پیشین برزیل به طور موقت آزاد شد
یک نظر
  1. به جای این دست قوانین نخ نما و عقب مانده آموزش و پرورش طرحی در افکند که سلامت روحی و اخلاقی معلمان را بسنجد تا معلمان مدرسه و دانش آموزان را عرصه ای برای بروز عقده های فروخورده خود نیابند و خاطره تلخ ندا و معلم تجاوز گرش تکرار نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗