skip to Main Content
زلزله‌زدگان خراسال شمالی پس از ۴ماه همچنان بی‌سرپناه‌اند
جامعه کیوسک

زلزله‌زدگان خراسال شمالی پس از ۴ماه همچنان بی‌سرپناه‌اند

چهار ماه پس از زلزله بجنورد در خراسان شمالی هنوز در آنجا چادرهای هلال احمر برپا هستند و  سرپناه‌ها برای روستاییانی که خانه‌هایشان را از دست داده‌اند وجود ندارد.

امیری یکی از اهالی زلزله زده روستای فخرالدین که در زلزله اخیر منزل و دامداریش به طور کامل تخریب شد می‌گوید چهار ماه از زمان وقوع زلزله می‌گذرد اما هنوز هیچ اقدامی برای ساخت منزل بنده انجام نشده است. فصل سرما در حال فرارسیدن است و نمی‌دانم چطور می‌شود سرمای این منطقه کوهستانی را در زمستان زیر این چادرها تحمل کرد. او گفته آنجا نه آب، نه سرویس بهداشتی و نه حمام دارند و یک ماهی است که نتوانسته حمام برود.

حسن حسین پور یکی دیگر از اهالی روستای فخرالدین هم با اشاره به اینکه برای ساخت خانه ۲۰ میلیون تومان تسهیلات می‌دهند، می‌گوید زمین برای ساخت به پیمانکار داده می‌شود و پیمانکار باید خانه‌ها را بسازد و تحویل شخص روستایی دهد.

به گفته او تاکنون هفت میلیون تومان به حسابش واریز و این پول نیز به حساب پیمانکار انتقال داده شده است و یک ماه است که از ساخت ستون‌ها گذشته اما بعد از آن پیمانکار هیچ اقدامی انجام نداده و ساخت منزل را رها کرده است.

اکبر رسولی یکی از اهالی زلزله زده دنگل هم می‌گوید در این روستا از ۷۰ پرونده منزل تخریب شده تاکنون فقط پرونده ۱۰ نفر برای اعطای وام تایید شده است. به گفته او پیمانکاران هم می‌گویند باید پول به حسابشان واریز شود تا بتوانند کار کنند. گاهی وقت‌ها هم تعدادی از مسئولان به روستا می‌آیند اما فقط نگاهی می‌اندازند و می‌روند.

همچنین بخوانید:  قربانیان کوچک جنگ متحدین و متفقین در ایران

ایران یکی از مناطق زلزله‌خیر جهان است اما تقریبا هیچ آمادگی در برابر این اتفاق طبیعی ندارد و اغلب پس از زلزله سال‌ها طول می‌کشد تا خسارات باقی‌مانده جبران شود و شهرها و روستاها دوباره ساخته شوند.

یک نظر
  1. تجهیز عتبات عالیات در عراق سوریه، و هر جاى دیگر در کمترین زمان ممکن انجام میشود تا زلزله زدگان عزیز نذوراتشان را به انها بدهند،و با دعا و نذر صاحبخانه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗