skip to Main Content
وزیر کار فقر و بیکاری را علت‌ اصلی طلاق نمی‌داند
جامعه کیوسک

وزیر کار فقر و بیکاری را علت‌ اصلی طلاق نمی‌داند

وزیر کار و رفاه اجتماعی گفته فکر می‌کردیم که فقر و بیکاری علت اصلی طلاق است اما پس از انجام بررسی‌های مربوطه به این نتیجه رسیدیم که برخوردار نبودن از مهارت زندگی‌کردن و تعامل با همسر از جمله دلایل مهم طلاق زوجین است.

علی ربیعی که در همایش مهارت‌آموزی سربازان سخنرانی می‌کرد، گفته یکی از چالش‌های دولت تامین سرمایه‌گذاری مورد نیاز است که بخشی از آن از طریق مهارت‌آموزی جبران می‌شود.

او مدعی شده با بهره‌مندی از مهارت‌آموزی می‌توان حدود ۲۵ درصد از کسری سرمایه را جبران کرد. ربیعی در ادامه هم گفته نظامیان همواره مهد تکنولوژی‌های جدید بوده‌اند و دولت به ظرفیت‌های نیروهای مسلح احترام می گذارد و با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان این ظرفیت‌ها را به جامعه آورد.

با وجود ادعاهای وزیر کار همچنان فقر و بیکاری به عنوان اصلی‌ترین عوامل طلاق محسوب می‌شود. در برخی مناطق ایران نرخ بیکاری به ۷۰درصد می‌رسد و نزدیک به ۱۸میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند. وزارت کار برای مبارزه با مشکل بیکاری طرح‌هایی مانند کارورزی را دست اجرا دارد که بر اساس آن کارفرما یک‌سوم حداقل دستمزد را به کارورزان می‌پردازد. ۱۱میلیون نفر در ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

همچنین بخوانید:  همدستی دولت با کارفرمایان در پایین نگه داشتن حداقل دستمزد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗