skip to Main Content
معلولان ۱۲سال است منتظر خانه‌دار شدنند
جامعه کیوسک

معلولان ۱۲سال است منتظر خانه‌دار شدنند

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان خواستار مداخله مستقیم وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور برای حل معضلات و مشکلات مربوط به «تعاونی‌های مسکن معلولان» شد.

علی‌همت محمودنژاد با بیان آنکه بیش از پنج سال است که هیچ گونه تغییر قابل توجهی در تعاونی‌های مسکن معلولان صورت نگرفته است گفته این در حالیست که برخی معلولان با فروش وسایل ضروری زندگی، جمع‌آوری پس‌اندازها و حتی بسیاری از آنها با گذاشتن سرمایه اشتغال خود، در تعاونی‌های مسکن معلولان ثبت نام کردند و چشم انتظار بودند تا هر چه سریعتر صاحبخانه شوند.

به گفته او بسیاری از این تعاونی‌ها امروز با گذشت ۱۰ تا ۱۲ سال، رکورد واگذارنکردن واحدهای مسکونی مهر معلولان را به خود اختصاص دادند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان در ادامه با بیان آنکه تعاونی‌های مسکن معلولان حامی‌های قوی ندارند و نتوانستند در وزارت مسکن و یا وزارت راه و شهرسازی لابی‌های لازم را انجام دهند، اضافه کرده ۱۰۲۰ واحد مسکونی در منطقه هشتگرد برای معلولان شهر تهران اختصاص یافته بود که حتی یک واحد آن هم به بهره برداری نرسیده است. محمودنژاد همچنین مدعی شده برخی معلولان به «چادرنشینی» روی آورده‌اند.

حمایت‌های دولتی از معلولان در ایران بسیار اندک است. مدیر عامل انجمن معلولان ایران پیشتر گفته بود مبلغی که به عنوان مستمری به معلولان پرداخت می‌شود دهن‌کجی به شخصیت معلولان است. با اینکه عضو کنوانسیون بین‌المللی حقوق معلولان است با این‌حال هنوز به وظایف خود در این رابطه عمل نکرده است.

همچنین بخوانید:  مازادسازی؛ استراتژی دست‌درازی به زیست دانش‌آموزی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗