skip to Main Content
ابهام در دریافت شهریه از دانش‌آموزان افغانستانی
جامعه کیوسک

ابهام در دریافت شهریه از دانش‌آموزان افغانستانی

یک نماینده مجلس گفته دانش‌آموزان افغانستانی باید شهریه بپردازند و در قانون اساسی تحصیل برای کودکان ایرانی رایگان است نه افغان یا خارجی. در هیچ قانونی نیامده که آن‌ها شهریه پرداخت نکنند.

جبار کوچکی‌نژاد همچنین گفته آموزش و پرورش از مدارس می‌خواهد که از دانش‌آموزان ایرانی شهریه نگیرند اما زمانی که سرانه، امکانات و تجهیزات نمی‌دهد مدیر مدرسه مجبور است از خانواده‌ها هزینه مدرسه‌اش را تامین کند.

او اضافه کرده آموزش و پرورش باید نسبت به دریافت شهریه در مدارس دولتی آن پاسخگو باشد و این موضوع را شفاف کند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس گفته اگر مردم بدانند اوضاع از چه قرار است، بهتر کمک خواهند کرد. یک بام و دو هوا نمی‌شود. می‌گویند شهریه نگیرید اما راه را باز می‌گذارند.

سال ۹۳ دولت ایران اعلام کرد تحصیل در مدارس ایران برای اففانستانی‌ها رایگان است و حتی خبرگزاری دولت آن را «هدیه دولت تدبیر و امید به افغانستانی‌ها» تعبیر کرد اما همچنان این بحث ادامه دارد. به نظر می‌رسد در برخی موارد مدارس برای ثبت‌نام کودکان افغانستانی مبالغی از ۳۰۰هزار تومان به بالا دریافت می‌کنند. امسال همچنین درباره ثبت‌نام کودکانی که کارت اقامت ندارند هم مشکلاتی به وجود آمده بود و در همین‌باره طوفان توییتری برای حمایت از تحصیل آنان با هشتگ #ازمهرجانمانند به راه افتاد.

 

همچنین بخوانید:  منطقِ سود ما را به کجا می‌برد؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗