skip to Main Content
محدودیت عجیب زنان برای شرکت در لیگ بازی‌های رایانه‌ای
جامعه کیوسک

محدودیت عجیب زنان برای شرکت در لیگ بازی‌های رایانه‌ای

دوره سوم «لیگ بازی‌های رایانه ای ایران» در حالی قرار است به زودی برگزار شود که از پنج رشته این بازی‌ها زنان فقط مجاز به شرکت در دو رشته‌اند.

لیگ بازی‌های رایانه ای ایران در پنج رشته کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو، فیفا ۱۷، کلش رویال، کوییز آو کینگز و PES 17 برگزار می‌شود و ظاهرا زنان تنها مجاز به به شرکت در دو رشته کلش رویال و کوییز آو کینگزند.

بنابر آمارهای بین‌المللی، زنان بیش از ۴۰ درصد جامعه گیمری کشورهای توسعه‌یافته را تشکیل می‌دهند یعنی برخلاف آنچه اکثر گیمرهای مرد تصور می‌کنند، زنان تمایل مضاعفی به بازی‌های ویدیویی روی هر پلتفرمی و نه صرفا موبایل نشان می‌دهند.

این در حالی است که در دعوت‌نامه رسمی از زنان برای شرکت در لیگ بازی‌های رایانه‌ای تهران آمده «اغلب بانوان به بازی روی دستگاه‌های هوشمند می‌پردازند» و احتمالاً به همین خاطر بوده که تنها دو رشته کلش رویال و کوییز آو کینگز روی موبایل برای آنها در نظر گرفته شده است.

سال گذشته، معاونت پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای (DIREC)، گزارشی جامع درباره وضعیت بازی‌های ویدیویی و آمار مربوط به گیمرهای ایرانی منتشر کرد که با استناد بر آن در سال ۹۴، بالغ بر ۳۷ درصد از جامعه گیمری ایران را زنان تشکیل داده‌اند.

در ماه‌های گذشته محدودیت حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی بحث‌برانگیز شده است و حتی برخی چهره‌های دولتی قول فراهم‌کردن شرایط حضور زنان در استادیوم‌ها را داده‌اند. برخی نمایندگان مجلس هم می‌گویند ورود زنان به ورزشگاه‌ها «هیچ منع قانونی» ندارد. در همین حال امکان حضور زنان در بسیاری از رشته‌های ورزشی وجود ندارد. وضع قوانین تبعیض‌آمیز مصداق خشونت علیه انسان‌ها است.

همچنین بخوانید:  برش‌هایي از زندگی جانباختگان بمب‌گذاری سوروچ
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗