skip to Main Content
افزایش ۱۰برابری آتش‌سوزی منابع طبیعی خوزستان در سال جاری
جامعه زمین کیوسک

افزایش ۱۰برابری آتش‌سوزی منابع طبیعی خوزستان در سال جاری

مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست از سهم ۵۰ درصدی استان خوزستان از آتش‌سوزی‌های امسال و افزایش ۱۰ برابری حریق منابع طبیعی در این استان خبر داده است.

به گفته علی تیموری در مناطق چهارگانه خوزستان تاکنون بیش از هزار هکتار دچار آتش‌سوزی شده این درحالیست که میزان آتش‌سوزی این استان در سال گذشته نهایتا به ۱۰۰ هکتار می‌رسید.

او در ادامه اضافه کرده استان‌های مازندران با حدود ۱۶۰ هکتار، کردستان حدود ۴۰۰ هکتار و هرمزگان ۱۵۰ هکتار آتش‌سوزی در صدر استان‌های دچار آتش‌سوزی از ابتدای سال ۹۶ تاکنون قرار داشته‌اند.

تیموری همچنین گفته میزان آتش‌سوزی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، ۵۰ درصد و در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۳، ۷۰ درصد کاهش یافت اما امسال به دلیل افزایش دما، وزش باد گرم و افزایش پوشش گیاهی در برخی استان‌ها پیش‌بینی‌می‌شود مجموع آتش‌سوزی‌ها به ۳۰۰۰ هکتار برسد.

نبود وسایل اطفای حریق پیشرفته مانند هلیکوپترهای آب‌پاش یکی از دلایل گسترش آتش در جنگل‌های ایران است. بسیاری از آتش‌سوزی‌ها همچنان با بیل و سطل آب خاموش می‌شوند. خشکسالی، بی‌توجهی مسافران و در نهایت آتش‌سوزی‌های عمدی برای تصرف زمین از علت‌های مهم آتش‌سوزی در ایرانند.

همچنین بخوانید:  سرنوشت اهواز در انتظار تهران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗