skip to Main Content
دوسوم قرادادهای کاری شفاهی است
جامعه کیوسک

دوسوم قرادادهای کاری شفاهی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قراردادهای شفاهی در قالب قردادهای کاری موقت نیست، گفته بیش از دوسوم قراردادهای کاری شفاهی است.

علیرضا محجوب درباره مطرح‌شدن برخی آماره درباره اینکه ۹۹ درصد قراردادهای کار چند ماهه و حدود ۹۴ درصد از کل قراردادها بسیارکوتاه مدت است، گفته بیش از دوسوم قراردادهای کاری درحال حاضر شفاهی است که اینگونه قراردادها را نمی توان موقت قلمداد کرد، اما درقراردادهای کتبی بسیاری از نوع موقت هم وجود دارد.

بر اساس رای دیوان عدالت اداری قراداد موقت در کارهایی که طبیعت مستمر دارند قرارداد دائم محسوب می‌شود اما به گفته محجوب دیوان عدالت اداری باید وزارت تعاون را مکلف می‌کرد که حداکثر مدت معین برای فعالیت‌های موقت معلوم کند تا امروز چنین مشکلی ایجاد نمی‌شود. به عقیده این نماینده مجلس تا زمانیکه رای دیوان باقی است هیچ مشکلی دراین زمینه حل نمی‌شود.

نبود قرارداد مکتوب بین کارگران و کارفرما باعث شده دست کارفرمایان برای اخراج و سوء‌استفاده از کارگران باز باشد. در عین حال قراردادهای کوتاه‌مدت و سفید امضا هم شرایط را برای کارگران سخت‌تر کرده است. فشار فقر و بیکاری و نبود سندیکا و انجمن‌های صنفی مستقل باعث شده کارگران مجبور به تن‌دادن به این نوع قراردادها شوند.

همچنین بخوانید:  بخشش از جیب مردم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗