skip to Main Content
ماهانه ۵کارگر ساختمانی جان خود را از دست می‌دهند
جامعه کیوسک

ماهانه ۵کارگر ساختمانی جان خود را از دست می‌دهند

هر ماه پنج یا ۶ کارگر ساختمانی در کشور به دلایل مختلف همچون سقوط از ارتفاع جان خود را از دست می‌دهند و یا دچار نقص عضو می‌شوند. این در حالیست که هنوز تعداد زیاد از این کارگران بیمه نیستند.

عباس شیری، سخنگوی کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفته حتی با کاهش ساخت و سازها هم آمار حوادث برای کارگران ساختمانی کم نشده که نشان می‌دهد کارفرمایان ساختمانی تنها به فکر بالا بردن سرعت اتمام پروژه‌های خودند و در این میان تنها تجهیز و ایمن‌سازی کارگاه‌ اهمیتی ندارد.

در این میان بسیاری از کارگران ساختمانی هم بیمه نیستند. حالا وزیر کار گفته دولت تصمیم گرفته تا پایان سال۲۰۰هزار کارگر ساختمانی را بیمه کند. علی ربیعی مدعی شده با بیمه‌کردن این ۲۰۰هزار نفر هیچ کارگر ساختمانی بدون بیمه‌ای باقی نخواهد ماند.

بر اساس برخی آمار از سال ۹۴تاکنون هیچ کارگر ساختمانی جدیدی بیمه نشده است. این در حالی است که ربیعی مدعی شده دولت یازدهم ۵۰۰هزار کارگر ساختمانی را بیمه کرده است. سال گذشته هم اعلام شد ۲۰۰هزار ثروتمند به اسم کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند تا حق بیمه کمتری بپردازند. ۶۰درصد از مرگ‌های ناشی از حوادث کار مربوط به کارگاه‌های ساختمانی است.

همچنین بخوانید:  «طرح بهره‌برداری از پیاده‌روها» نقض آشکار مالکیت عمومی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗