skip to Main Content
شکست جمهوری‌خواهان برای لغو اوباماکر
سیاست کیوسک

شکست جمهوری‌خواهان برای لغو اوباماکر

در یک شکست تاریخی برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و حزب جمهوری‌خواه، سنا با رای ۵۱ به ۴۹ لایحه‌ای که می‌توانست برنامه‌ سلامت مقرون به صرفه را تغییر دهد، لغو کرد. سه نفر از اعضای حزب جمهوری‌خواه به همراه افراد مستقل به آراء حزب دموکرات پیوستند تا با تصویب این لایحه مخالفت کنند.

رهبر اکثریت میچ مک‌کانل در از تلاش‌های ترامپ و کاخ سفید تشکر کرد و اعلام کرد که تلاش‌های حزب در راستای تصویب قانونی که برنامه‌ بیمه مقرون به صرفه را تغییر دهد، برای این برهه از زمان کافی نبوده است.

تغییراتی که سناتور مک کانل از آن حرف می‌زد می‌توانست  این امکان را به کارفرمایان بدهد تا از ارائه‌ بیمه به افرادی که استخدام می‌کنند سرباز بزنند. به گزارش دفتر بودجه مجلس، تصویت این قانون می‌توانست ۱۶ میلیون نفر دیگر را به کسانی که از بیمه محرومند اضافه کند، هم‌زمان که هزینه‌ی بیمه را تا نزدیک به ۱۲۰۰ دلار افزایش دهد.

ارائه این لایحه واکنش‌های بسیاری از سمت کنش‌گران امریکایی به همراه داشت، در چهارم ژولای گروه‌های متعددی در همبستگی باهم و علیه تصویب این لایحه به خیابان‌ها آمدند. هم‌زمان با رد شدن این لایحه فریادهای شادی تظاهرکنندگان در واشنگتن شنیده می‌شد، تظاهر کنندگانی که این پیروزی را از آن خود می‌دانستند.

همچنین بخوانید:  خبرپراکنی مسئولان مقدمه افزایش قیمت بنزین است؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗