skip to Main Content
سوختگی شدید ۸کارگر سیمان خوزستان
جامعه کیوسک

سوختگی شدید ۸کارگر سیمان خوزستان

هشت نفر از کارگران کارخانه سیمان خوزستان در رامهرمز بر اثر ریختن مواد داغ کوره دچار سوختگی شدید شدند. حال یک نفر از از مصدومان وخیم گزارش شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان درباره حادثه رخ داده در کارخانه سیمان رامهرمز استان خوزستان علت آن را فوران کوره‌های مذاب عنوان کرده است.

به گفته بیژن پناهی‌زاده چیزی که تا الان مشخص شده این است که این کارخانه در دست تعمیر است و به نظر می‌رسد در حین تعمیرات نقصی در عملکرد کوره‌ها به وجود آمده که باعث فوران مواد مذاب از درون کوره‌ شد.

او با اشاره به اینکه در کارخانه‌ سیمان رامهرمز دو کوره پنج هزار و سه هزار تنی وجود دارد که مواد اولیه در دمای حدود ۳۸۰ درجه سانتیگراد در آنها گرم می‌شوند گفته مواد از این کوره‌ها به برج‌های خنک کننده انتقال می‌یابند و در آنجا با مواد خنک کننده از قبیل آب دمای آنها کاسته می‌شود که در این میان یکی از مخازنی که باید مواد کوره سه هزار تنی را به برج خنک کننده انتقال دهد دچار مشکل فنی شده بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در ادامه اضافه کرده این مشکل باعث شد تا مسوولین فنی تصمیم بگیرند بر تخلیه موادی که دریچه مخزن را مسدود کرده بود مخازن دیگر را باز کنند و از آنجایی که مخزن جایگزین انتخاب شده به مرکز دما نزدیک بود بعد از باز کردن باعث فوران مواد مذاب از آنجا به بیرون شده وتعدادی از کارکنان را بسوزاند.

این حادثه در حالی اتفاق افتاد که دو هفته گذشته این کارخانه تعمیرات اساسی را پشت سر گذاشته بود و انتظار نمی‌رفت چنین حادثه‌ای اتفاق بیفتد، ولی روز گذشته نشانه‌هایی از نقص در مخازن آن به چشم خورده بود که همان نقص منجر به حادثه‌ای با آسیب انسانی شد.

همچنین بخوانید:  انفجار در پالایشگاه آبادان به علت «گرمای شدید هوا»

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان همچنین گفته به هر حال این قبیل حوادث در جریان کار اتفاق می افتد و باید تا جایی که ممکن است از وقوع آنها جلوگیری کرد.

آمار حوادث کار در ایران به دلیل بی‌توجهی کارفرما به ایمنی کارگاه برای کاستن از هزینه‌های تولید بسیار بالا است. در ایران هزاران کارگر در سال دچار حادثه می‌شوند و سالانه هزار و ۵۰۰نفر از آنان جان خود را در این حوادث از دست می‌دهند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗