skip to Main Content
اختصاص ۷۳۵هزار تومان برای ایمنی هرکدام از معادن ایران
جامعه کیوسک

اختصاص ۷۳۵هزار تومان برای ایمنی هرکدام از معادن ایران

وزیر کار گفته دولت برای ایمنی معادن ایران چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است. این دست و دلبازی دولت برای ایمنی معادن با توجه به تعداد معدن‌های ایران یعنی حدود ۷۳۵هزار تومان برای هر معدن. علی ربیعی این خبر را در حاشیه نمایشگاه عکس معدن یورت که اردیبهشت ماه امسال منفجر شد و ۴۳کشته برجای گذاشت، اعلام کرده است.

ربیعی این را هم گفته که در بحث ایمنی چون فعالیت‌های معادن از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست از این رو پیمانکاران هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند و این موضوع باعث شده فشار کار بر دوش کارگران باشد

به گفته وزیر کار معاونت روابط کار در حال کار بر روی طرحی در زمینه نظام یمانکاری معادن است، همچنین قرار است کتابچه حفاظت ایمنی معادن تدوین شود.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در سال ۹۲ تعداد ۵۴۴۵معدن در کشور در حال بهره‌برداری بودند. اگر تعداد فعلی معادن ایران را همین تعداد در نظر بگیریم از بودجه چهار میلیارد تومانی دولت برای «نوسازی معادن» به هر معدن مبلغی حدود ۷۳۵هزار تومان خواهد رسید. این در حالیست که بسیاری از معادن در ایران هیچ‌کدام از استانداردهای لازم برای فعالیت را ندارند که نمونه بارز آن معدن یورت بود. فقط در یک مورد می‌توان به معدن‌های استان زنجان اشاره کرد که از ۲۸۷معدن در این استان فقط یکی از معدن‌ها تجهیزات ایمنی دارد.

همچنین بخوانید:  مرگ بر ترول‌ها
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗