skip to Main Content
شروع دوباره زمزمه‌ها درباره انتقال آب خزر به کویر مرکزی
جامعه زمین کیوسک

شروع دوباره زمزمه‌ها درباره انتقال آب خزر به کویر مرکزی

نماینده مردم دامغان گفته مجوز انتقال آب دریای خزر به سمنان به دلیل افزایش خشکسالی‌ها و کمبود آب در بسیاری از مناطق شهر و روستایی این استان حداکثر تا ۲ ماه آینده نهایی شود.

ابوالفضل حسن‌بیگی مدعی شده با توجه به این که تغییر اقلیم سمنان و شرایط خشکسالی رو به شدیدترشدن است، راهی جز انتقال آب دریای خزر نداریم و همه باید در این‌باره به جمع‌بندی نهایی برسند.

این نماینده مجلس آمارهای عجیبی هم ارائه کرده از جمله اینکه به ازای هر لیتر آب تخصیصی به صنعت، زمینه اشتغال برای ۷۰ نفر فراهم شده است که در صورت تامین آب برای بخش صنعت حداقل به میزان یک تا ۲ درصد، ایجاد اشتغال بسیار بالاتری را شاهد خواهیم بود.  او این را هم اضافه کرده که برای حفر حدود ۱۸ حلقه چاه با آب دهی حدود ۳۴۰ لیتر بر ثانیه برای تامین نیاز آب واحدهای صنعتی اقدام شده است.

طرح‌های انتقال آب به شدت از طرف کارشناسان و فعالان زیست‌محیطی با انتقاد روبرو است. هزینه انتقال آب از دریای خزر به کویر مرکزی ایران هم این طرح را غیراقتصادی می‌کند. با این همه هر از گاهی یکی از مسئولان درباره این نوع طرح‌ها اظهار نظر می‌کند و خواستار اجرای آن می‌شود. همین طرح‌های انتقال آب باعث درگیری‌های در برخی شهرهای کشور شده است و درگیری‌های بلداجی یکی از موارد آن است.

همچنین بخوانید:  برخورد طالبان با تظاهرات مردم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗