skip to Main Content
مرزنشینان سیستان و بلوچستان برای موادغذایی۳۰درصد مالیات می‌دهند
اقتصاد جامعه کیوسک

مرزنشینان سیستان و بلوچستان برای موادغذایی۳۰درصد مالیات می‌دهند

مردم سیستان و بلوچستان علاوه بر محرومیت از خدمات دولتی، بیکاری و فقر با مشکلات زیست‌محیطی مانند کم‌آبی و طوفان گردوغبار مواجه‌اند. در این شرایط مرزنشینان این استان باید برای خرید مواد غذایی وارداتی ۳۰درصد و بابت خرید کالاهای خارجی ۷۰درصد مالیات پرداخت کنند.

به گفته عبدالله بریچی، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرزنشینان سیستان و بلوچستان دریافت مالیات از مرزنشینان مصوبه‌ای است که در سال ۹۴ برای دریافت عوارض محصولات وارداتی از مرزنشینان به تصویب رسیده است.

او همچنین گفته وزارت نفت باتوجه به شرایط نامناسب معیشتی مردم منطقه، همکاری لازم را برای متوقف‌کردن قاچاق سوخت با تعاونی‌های مرزنشینان ندارد.

به گفته او بخشی از مبلغ حاصله از فروش سال گذشته محصولات نفتی هنوز به حساب اتحادیه واریز نشده است. اکنون هم به دلیل بالا و پایین شدن قیمت ارز پرداخت مبلغ مورد نظر را تقبل نمی‌کنند.

سال‌ها بی‌توجهی دولت‌ها به سیستان و بلوچستان این منطقه را به یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور تبدیل کرده است. آمار بیکاری و فقر به شدت در این استان بالاست و خشکسالی و بی‌آبی هم باعث از رونق‌افتادن کشاورزی شده است. بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی ایران که زیرمجموعه دستگاه‌های نظامی، آستان‌ها و بنیادهایند مالیات پرداخت نمی‌کنند و حتی وزیر اقتصاد هم می‌گوید نظام مالیاتی ایران نه عادلانه است نه کارآمد.

همچنین بخوانید:  وزیر بهداشت: ٨۵٠ هزار نفر در حوالی تهران حتی یک بیمارستان ندارند
یک نظر
  1. سلام
    این جا همه چیز قاچاق است .چندگونی برنج که از شهر بگیری به روستا بیاری پاسگاه جلویت میگیرد ومیگه قاچاقه . برای فقرا وبیکسا همه چیز قاچاق اما اونایی که گردن کلفت و پول دار استن کاچاق نیس همه برنج گونی گونی اونا می‌آورند به روستاها ومغاز دارن ومیفروشن اگه ما بیاوریم پاسگاه میگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗