skip to Main Content
مرگ یک کارگر بر اثر گرمازدگی در بوشهر
جامعه کیوسک

مرگ یک کارگر بر اثر گرمازدگی در بوشهر

گرمای هوا در استان‌های جنوبی کشور بیشتر از هرکسی امان کارگرانی را که در محیط باز کار می‌کنند، بریده است. روز س‌ شنبه (۲۰ تیر ماه) یک کارگر شهرداری در استان بوشهر در اثر گرمازدگی جان خود را از دست داد. فعالان کارگری می‌گویند کارفرمایان از کاهش ساعت کار سرباز می‌زنند.

«یوسف زنده بودی» کارگر شهرداری شهر چُغادَک در استان بوشهر، در حین کار دچار گرمازدگی شده و در زمان انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است. او به بیماری قلبی هم مبتلا بود.

پیشتر دولت به استانداران این اختیار را داده بود که در روزهای گرم ساعت‌های کار را در استان کاهش دهند. با این‌حال فعالان کارگری می‌گویند اغلب کارفرمایان از کاهش ساعت کار سربازمی‌زنند.

در عین حال کارگرانی که در این شرایط سخت جنوب کشور کار می‌کنند مزایای بدی آب و هوا هم دریافت نمی‌کنند. «مصطفی نظری» یک فعال کارگری در آبادان می‌گوید حرارت ۵۰ درجه‌ای هوا به همراه بالا رفتن مستمر رطوبت (گاه بیش از ۹۰ درصد) موجب بروز انواع بیماری‌های تنفسی، پوستی و قلبی برای کارگرانی شده است که در فصول گرم سال ناچارند در فضای باز کار کنند.

او همچنین گفته افرادی که در شرایط بدآب و هوا کار می‌کنند دچار فرسودگی می‌شوند. یعنی کارکردن در منطقه بدآب وهوا معادل دوسال کار کردن در منطقه خوش آب و هوا است.

همه این‌ها در حالی است که کمتر کارفرمایی در محیط‌های کاری سیستم‌های خنک‌کننده به کار می‌گیرد و هیچ فعالیتی هم از طرف نهادهای مسئول برای بهبود وضعیت کارگران انجام نشده است.

همچنین بخوانید:  انتقاد از کمک‌های بی‌ضابطه شهرداری به خیریه‌ها
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗