skip to Main Content
بیشترین خانه‌های خالی در مالکیت بانک‌ها هستند
اقتصاد کیوسک

بیشترین خانه‌های خالی در مالکیت بانک‌ها هستند

 بانک‌های ایران ملاک و بنگاه‌دار شده‌اند. این را حسین عبده‌تبریزی، مشاور وزیر راه و شهرسازی گفته و اضافه کرده ۲/۵میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که اغلب آنها در تملک بانک‌ها است.

به گفته او بانک مرکزی بر بانک‌ها فشار می‌آورد تا خانه‌های خالی خود را بفروشند چراکه بخشی از منابع بانک‌ها در این قمست «قفل‌شده» و با احتساب بدهی دولت، قدرت بانک‌ها برای وام‌دهی کاهش یافته است.

او نگفته چه میزان از منابع بانک‌ها در خانه‌های خالی انباشت شده است. از سویی گفته می‌شود بخشی از رکود بخش مسکن هم بر گردن همین خانه‌های خالی است.

به گفته عبده‌تبریزی اجرائی‌شدن مالیات از خانه‌های خالی وقتی است که فروش انجام می‌شود؛ بنابراین شناسایی خانه‌های خالی هم سخت است. البته برای مسئول مالیات هم صرف ندارد که بگردد خانه خالی را پیدا کند.

به گفته احمد حاتمی‌یزد، کارشناس بانکی، بانک‌ها هم تمایلی برای فروش این املاک ندارند. اغلب بانک‌ها نمی‌خواهند مورد سؤال و جواب نهادهای نظارتی قرار بگیرند. بانک‌ها ترجیح می‌دهند دست به هیچ‌ اقدامی نزنند، زیرا برای کار نکرده مورد مؤاخذه قرار نمی‌گیرند، اما به محض اینکه ملکی را خرید یا فروخت، مورد مواخذه و پرسش قرار می‌گیرند.

همچنین بخوانید:  وجود خانه‌های۵۰متری که ۴خانوار را در خود جای داده‌اند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗