skip to Main Content
۳میلیون خودرو در تهران کاتالیست ندارند
جامعه زمین کیوسک

۳میلیون خودرو در تهران کاتالیست ندارند

هزار مینی‌بوس فرسوده و حدود سه میلیون خودروی فاقد کاتالیست در تهران رفت و آمد می‌کنند. این آمار را علی‌محمد شاعری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه کرده و گفته به دلیل اختصاص‌نیافتن بودجه کافی روند خروج خودروهای فرسوده به کندی پیش می‌رود و خودروهایی با عمر بالا در تهران رفت و آمد می‌کنند.

به گفته او پنج میلیون خودرو در تهران تردد می‌کنند که حدود ۱۰درصد از آنها فرسوده‌اند و بسیاری از آنها هم غیراستانداردند و همین‌ها بیشترین سهم را در آلودگی هوای پایتخت دارند.

به اعتقاد او اگر کاتالیست خودروها تامین شود استاندارد آلایندگی این خودروها به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. به گفته شاعری متولی ناوگان حمل ونقل عمومی هم وزارت کشور است ودولت باید مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات نوسازی حمل ونقل عمومی را بپردازد.

تهران یکی از آلوده‌ترین کلانشهرهای جهان است و سالانه نزدیک به پنج هزار تن در اثر آلودگی هوا جان خود را در این شهر از دست می‌دهند. آلودگی هوا چهارمین عامل مرگ و میر زودرس در جهان است و بسیاری از شهرهای ایران هم به دلیل خودروهای بی‌کیفیت و ریزگردها در زمره شهرهای آلوده به حساب می‌آیند. برخی کارشناسان «رانت و زد و بند خودروسازان و قطع‌سازان» را دلیل بی‌کیفیتی خودروهای داخلی می‌دانند.

همچنین بخوانید:  پناهندگان کرد در مرزهای ترکیه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗