skip to Main Content
واگذاری آشوراده به اشخاص مصداق زمین‌خواری است
جامعه زمین کیوسک

واگذاری آشوراده به اشخاص مصداق زمین‌خواری است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفته واگذاری آشوراده برای تقویت گردشگری به یک شخص حقیقی مصداق بارز زمین خواری است.

به گفته علی‌محمد شاعری امکان واگذاری مناطق حفاظت‌شده وجود ندارد و هر نوع واگذاری خلاف قانون است، در واقع تبدیل منطقه آشوراده به منطقه گردشگری سبب خروج این منطقه از لیست مناطق حفاظت‌شده می‌شود.

او همچنین اضافه کرده در دولت دهم هم با واگذاری آشوراده به اشخاص مخالفت شد، اما حالا در دولت یازدهم در تلاشند که این منطقه را به مدیر عامل جزیره کیش در سال ۸۴ واگذار کنند که باز مخالفت شده اما به نظر می‌رسد این تلاش ها هنوز متوقف نشده است.

سال‌ها است موضوع واگذاری آشوراده به بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در این منطقه مطرح است که با مخالفت جدی فعالان محیط زیست مواجه شده است. به اعتقاد آنها هر نوع دخالت در آشوراده سبب برهم زدن اکوسیستم طبیعی میانکاله می‌شود و واگذاری آن به معنای زیر پا گذاشتن مفاد معاهده بین‌اللملی رامسر است.

واگذاری این جزیره به بخش خصوصی با روی کار آمدن دولت یازدهم دوباره مطرح شده است و مدتی است در آن تصرفات غیرقانونی انجام می‌شود. محمدرضا یزدان‌پناه، سرمایه‌گذاری که اولین پیشنهادها را برای رونق و ساخت تاسیسات گردشگری در آن داده پیشتر گفته بود: «آشوراده هیچ ارزش زیست‌محیطی‌ای ندارد و سرزمین شغال‌هاست.» آشوراده در سال ۱۳۵۴ جز نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شده است.

همچنین بخوانید:  بوروکراسی ایرانی نوعی سرطان بدخیم است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗